Page 34 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 34

Stili zaznavanja


                  liko prilagodimo prostor: naj bo dovolj prostora, večji krog s stoli, prosta tla.
                  Dejavnost lahko izvajamo bosi, da posamezniki pri opazovanju slik/fotografij
                  lahko nanje tudi stopijo. Udeležence povabimo, da slike/fotografije vzamejo
                  v roke in si jih ogledajo pobližje. Možnosti izvedbe metode dela s slikami in
                  fotografijami je več, cilj pa je vzbuditi domislice, razviti asociativno razmišlja-
                  nje, odkriti in predstaviti tudi lastne izkušnje ipd. (Brečko, 2002).
                    Učna metoda dela s slikami in fotografijami je predvsem v dodatno pomoč
                  posameznikom z vizualnim stilom zaznavanja, saj zagotavlja večjo pregle-
                  dnost vsebine s slikovnim gradivom, plakati ipd. Primerna je za vsa obdobja,
                  seveda prilagodljivo starosti. Prednost predstavlja tudi, da metodo lahko iz-
                  vedemo v skupini ali kar individualno.
                    Prav tako so možne različne izvedbe, katerih cilj pa je razviti asociativno
                  mišljenje, vzbuditi domislico, predstaviti neko snov preko slikovnega gradiva
                  itd.

                       Primer
                       Slike/fotografije so razstavljene na tleh oz. na večji mizi, okrog njih se udele-
                       ženci lahko sprehajajo oz. imajo dostop do njih. Izvajalec udeležence povabi,
                       naj si izberejo eno ali dve sliki. Pri tem se zanje odločajo na podlagi naslednjih
                       kriterijev, in sicer izberejo tisto:
                        • ki jim je posebej všeč,
                        • ki ponazarja to, kar je trenutno zanje najpomembnejše,
                        • ki ponazarja to, o čemer bi radi govorili v skupini,
                        • ki najbolje pojasnjuje temo.
                       Izvajalec se lahko odloči tudi za skupinsko delo. V tem primeru za vsako skupino
                       pripravi kuverte z 20 slikami/fotografijami. Udeležencem napove temo, ki jo
                       bodo obravnavali, npr. čustvena inteligentnost. Nato vsakega člana skupine
                       prosi, naj si izbere eno izmed 20 slik, ki po njegovem mnenju najbolje odseva
                       obravnavano temo. Potem ko si vsi člani skupine izberejo sliko, se dogovorijo
                       za oblikovanje letaka oz. za razstavo izbranih slik. Po končanem delu izdelek in
                       komentarje k posamezni sliki obesijo na vidno mesto, da si jih lahko ogledajo
                       vsi udeleženci.
                       Nadaljnjedelo. Izvajalec lahko oblikuje dve do štiri skupine in jim da nalogo, naj
                       predstavijo izbrane slike/fotografije. Posamezni komentarji in predstavitve se
                       zapišejo. Končni izdelek in rezultati naj bodo vidni vsem. Temu sledi pogovor
                       ali kratek povzetek o ključnih točkah obravnavane teme.

                       Vaje
                        1. Udeležence razdelite v skupine glede na to, koliko stilov zaznavanja že-
                          lite vključiti, pri čemer dve skupini predstavljata en stil zaznavanja (torej
                          trije stili zaznavanja = šest skupin). Vsaki skupini je določen stil zaznava-


                  34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39