Page 58 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 58

Metoda mišljenja naglas


                  zmede, kaj pričakuje, da se bo zgodilo naslednje, ipd. Vedno pa je pri izva-
                  janju te metode prisoten opazovalec, ki vsakega udeleženca opomni, da naj
                  nadaljuje s svojimi komentarji (Lewis, 1982).
                    Metoda mišljenja naglas ima številne prednosti. Najpomembneje je, da
                  lahko preko nje učitelj odkrije, kaj si učenci predstavljajo in kaj si resnično
                  mislijo (Nielsen, 2012). Učitelji znajo metodo modelirati in razpravljati o tem,
                  kako dobri bralci pogosto večkrat preberejo isti stavek, stavek preberejo že
                  vnaprej, si ga sproti pojasnijo in/ali poiščejo namige v besedilu, da bi razu-
                  meli prebrano (Wilhelm, 2008). Za izvajanje te učne metode ni treba imeti
                  nobene posebne opreme in pri izpeljavi prav tako ne nobenega posebnega
                  znanja. Metoda je prilagodljiva, saj jo lahko uporabimo na kateri koli stopnji
                  življenjskega cikla. Obenem je prepričljiva, ker lahko z njo dodatno motivi-
                  ramo učence, da postanejo pozorni na njeno uporabnost, in hkrati ne vzame
                  veliko časa ter je preprosta za učenje (Nielsen, 2012). S tem ko razmišljamo na-
                  glas, upočasnimo bralni proces in učencem omogočimo, da spremljajo svoje
                  razumevanje besedila (Wilhelm, 2008).

                  Uporaba metode mišljenja naglas v razredu
                  Namen metode mišljenja naglas je pomagati učencem, da med branjem
                  spremljajo svoje razmišljanje in hkrati tudi izboljšujejo razumevanje prebra-
                  nega (Wilhelm, 2008). Učenci morajo med oz. pri branju črpati iz predzna-
                  nja, narediti napovedi, vizualizirati dogodke iz besedila, prepoznati zmedo,
                  strukturo ali organizacijo besedila, ugotoviti ali prepoznati namen branja in
                  spremljati uporabo strategije glede na slednjega (Farr in Connor, b.l.). Upo-
                  raba te metode tudi upočasni bralni proces in učencem omogoča sprem-
                  ljanje njihovega razumevanja besedila (Wilhelm, 2008). Metodo uporabimo,
                  da učencem pomagamo spoznati, kakšna vprašanja in trditve spretni bralci
                  uporabljajo za iskanje ter prepoznavanje smisla besedila (Farr in Connor, b.l.).
                    Uvodoma oblikujemo metodo. Oblikujemo torej svoje mišljenje med bra-
                  njem. Najbolje je, da to naredimo v tistem besedilu, ki je za učence novo ali
                  pa je snov v njem morda zmedena. Nato predstavimo dodeljeno besedilo in
                  se pogovorimo o namenu metode mišljenja naglas. Oblikujemo tudi nabor
                  vprašanj, ki bodo v podporo, ko bodo razmišljali naglas. Postavimo lahko npr.
                  naslednja vprašanja (Classroom Strategies: Think-Alouds, b.l.):

                     •Kaj vem o tej temi?
                     • Kaj mislim, da se bom naučil o tej temi?
                     • Ali razumem, kaj sem pravkar prebral?
                     • Katere so bile najpomembnejše točke v tem besedilu?


                  58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63