Page 54 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 54

Metoda pripovedovanja zgodb


                  predmeta. S tem ko imajo učenci priložnost ustvarjanja svojega kamišibaja
                  in zgodbe, se naučijo svobodnega izražanja. Ob tem preko dejavnosti tvorijo,
                  sprejemajo, povzemajo, obnavljajo, doživljajo umetnostna in neumetnostna
                  besedila. Hkrati pa urijo svoje komunikacijske spretnosti, ki jih je v šoli po-
                  membno razvijati in ohranjati. Ko učitelji učencem ponudijo priložnost, da
                  vsak naredi svoj kamišibaj, imajo učenci možnost, da se naučijo pripovedo-
                  vati zgodbo na doživet način, da občinstvu približajo zgodbo in dosežejo cilj
                  t.i. doživljanja zgodbe z občinstvom.
                    Eden izmed najpozitivnejših učinkov učenčevega ustvarjanja kamišibaja je
                  spodbujanje k premagovanju strahu pred javnih nastopanjem. Ko je učenec
                  v vlogi kamišibajkarja, torej pripoveduje zgodbo, se mu dvigne samozavest,
                  saj lahko med pripovedovanjem vidi, da ga ljudje pozorno poslušajo in se
                  za njegovo zgodbo zanimajo. Učitelji imajo pri učenčevem ustvarjanju kami-
                  šibaja vlogo spodbujevalca in mentorja, učenec pa je ta čas samostojen in
                  aktiven (Nagode in Rupnik Hladnik, 2018).
                    Kamišibaj ima veliko vlogo tudi pri obravnavi učne snovi, saj lahko učite-
                  lji učencem del učne vsebine predstavijo preko pripovedovanja zgodbe ob
                  slikah. Pri otrocih v predšolskem obdobju je preko kamišibaja dobro pripove-
                  dovati pravljice, se učiti o živalih, vremenskih pojavih, družini, vsakodnevnih
                  dogodkih ipd. V osnovni in srednji šoli pa lahko to tehniko uporabimo pri
                  različnih predmetih, npr. pri opisovanju naravnih pojavov (od izvira do izliva
                  reke), zgodovinskih dogodkov in oseb, pripovedovanju zgodb v tujem jeziku,
                  da učenci usvojijo nove pojme.

                       Primer

                       Otroke posedemo v krog zraven nas, mi pa držimo slikanico na temo drugač-
                       nosti v roki tako, da jo vidijo vsi otroci. Za razumevanje drugačnosti otrok, npr.
                       za sprejemanje otroka z avtizmom, bi lahko uporabili slikanico avtorice Lesley
                       Ely z naslovom Luka je med nami, ki velja za najboljšo slikanico leta 2006 za
                       otroke s posebnimi potrebami. S pomočjo pripovedovanja zgodbe o Luki bi
                       lahko skupini predali pomembno sporočilo o sprejemanju otrok s posebnimi
                       potrebami in učence na ta način naučili, da lahko tako kot liki, omenjeni v sli-
                       kanici, tudi oni s pomočjo svojevrstne igre, prijaznosti, strpnosti, razumevanja
                       in ustvarjalnosti postanejo prijatelji svojim vrstnikom, ki so podobni Luki, ter
                       jih tako vključijo v svoj svet. Po pripovedovanju zgodbe moramo poslušalce
                       spodbuditi, da nam povedo svoje mnenje, pomembno je, da jim postavljamo
                       različna vprašanja. Vprašanja se lahko navezujejo na to, kakšno mnenje imajo o
                       Luki, kakšen se jim zdi, ali se njegovi sošolci lepo vedejo do njega, kako bi se oni
                       počutili, če jih sošolci in prijatelji ne bi vključili v igro, itd. S postavljanjem raz-
                       ličnih vprašanj otroke spodbudimo k razmišljanju in se skupaj poskušamo po-


                  54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59