Page 17 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 17

Petje v popularni glasbi

             levizije v 50. letih 20. stoletja s televizijskimi nastopi. S tem se je prav tako širila
             popularnost pevcev, ki so imeli velik vpliv na družbena dogajanja v povezavi
             z mladimi. V 60. letih prejšnjega stoletja je pojav poceni prenosnih radijskih
             sprejemnikov pomenil, da so najstniki v razvitem svetu lahko poslušali glas-
             bo tudi zunaj doma. Zgodba o pop glasbi je v veliki meri zgodba o prepletu
             pop kulture ZDA in Združenega kraljestva v povojnem obdobju. Širjenje pop
             glasbe v zahodnem slogu so mnogi razlagali kot proces amerikanizacije, splo-
             šnejšega procesa globalizacije (Edmondson, 2013).
               Raziskava (Serrà idr., 2012), ki je pregledala več kot 464.000 posnetkov po-
             pularne glasbe, posnetih med letoma 1955 in 2010, je pokazala, da sodobna
             pop glasba v primerjavi s tisto iz 60. let 20. stoletja uporablja manjši razpon
             glasu, večjo povprečno glasnost, manj raznolike inštrumente in snemalne
             tehnike.
               Omenjeni družbeni pojav v glasbi opazujem tudi sam kot skladatelj, aran-
             žer in izvajalec na odru zadnjih 30 let. Morda so razvoj tehnologije, računal-
             niška tehnika in pojav interneta spremenili dojemanje glasbe. Morda glasbo
             danes slišimo drugače in jo zato drugače sestavljamo.
               Vsak glasbeni produkt, ki se znajde v etru, ima zaradi večje dostopnosti
             poslušanja manjši učinek na posameznika in publiko. Poleg tega danes ve-
             čino glasbe slišimo iz predvajalnikov in ni živo zaigrana. Običajno uho niti ne
             zaznava razlike med posnetkom z živim igranjem in predelanim digitalnim
             zvokom. V zadnjih 40 letih so se digitalni zvoki razvijali v smeri, da so vse žive
             inštrumente skušali »semplirati«1 in jih na ta način nadomestiti z digitalnimi
             zvoki. Tako naj bi bilo možno na klaviaturo zaigrati zvok vseh inštrumentov.
             Glasbena in filmska industrija že ves čas brez težav sprejemata takšno vrsto
             zvoka v svojih produktih, ki se jih tako lažje, ceneje in hitreje prodaja.
               Kljub vsemu ostaja v človeku želja po živem zvoku petja in igranja. Verjetno
             bo skupaj z razvojem umetne inteligence močna želja po izražanju z živim
             igranjem ostala. Zato bi morala biti vzgoja in izobraževanje zastavljena pred-
             vsem na uporabi predmetov, igral in materialov iz realnosti (v glasbenem izo-
             braževanju z resničnimi inštrumenti). Še posebej v prvih letih otrokovega do-
             jemanja sveta je uporaba digitalnih zaslonov prezahtevna, da bi lahko otrok
             razlikoval med stvarnim svetom in digitalnimi podobami.


            1  Sempliranje – postopek jemanja vzorca. Vzorčenje (angl. sampling) je v zvoku in glasbi
             ponovna uporaba dela (ali vzorca) zvočnega posnetka v drugem posnetku. Vzorci lahko
             obsegajo elemente, kot so ritem, melodija, govor, zvočni učinki ali daljši deli glasbe, in se jih
             lahko nasnemava,  pospešuje ali upočasnjuje, ponavlja, vrti v zanki ali kako drugače manipu-
             lira z njimi. Običajno so integrirani z elektronskimi glasbenimi inštrumenti (vzorčevalniki) ali
             programsko opremo.


                                                                             17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22