Page 22 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 22
Učenje glasbe
vsak na svoj način. Prav tako je samostojno poučevanje učenec – učitelj brez
skupinskega igranja v primeru nekaterih inštrumentov prenaporen program
za dolgotrajno glasbeno izobraževanje in dejavnost, zato mnogi po nekaj
letih prekinejo z učenjem in aktivnim izvajanjem. Petje v zboru, igranje v or-
kestru ali manjšem ansamblu nudi velike možnosti za dolgotrajno glasbeno
udejstvovanje.
Glasba v otroški dobi
S petjem in plesom otroci lažje komunicirajo med sabo. Z igranjem v skupini
je otroku veliko lažje napredovati. Glasba v zgodnjem obdobju mora biti eno-
stavna, ne da bi pretirano obremenjevala otrokove možgane.
Zelo pomembno je druženje otrok v skupini, ki vedno prinaša nove inte-
rakcije med njimi (druženje na vajah, nastopi pred publiko, potovanja na
nastope v druge kraje). Za otroke sta glasba in ples najnaravnejša načina iz-
ražanja.
Glasba ima za otroke v dobi odraščanja veliko koristi. Prednosti, ki jih majhni
otroci pridobijo z njo, vključujejo socialne veščine, sposobnosti čustvene sa-
moregulacije, kognitivne in fizične koristi. Družbeno se imajo otroci prilož-
nost naučiti, kako se igrati z drugimi. Poleg tega jim različne pesmi pokažejo
različne besede, ki se uporabljajo za čustva in zavedanje telesa ter razširijo nji-
hov besedni zaklad. Z razširitvijo slednjega se otroci učijo tudi različne glasbe
ljudstev sveta in različnih jezikov. Kognitivne koristi vključujejo tudi učenje
štetja, prepoznavanje zaporedja in vzorcev, fonemsko zavedanje, pomnjenje
različnih pesmi. Motorične sposobnosti hitro rastejo z učenjem premikanja
telesa ob glasbi, ob dejanjih pesmi in med rastjo z učenjem držanja ter igranja
inštrumenta (Parlakian in Lerner, 2010).
Večina glasbene vzgoje v zgodnjem otroštvu je dosežena z interaktivno
igro, ki jo vodijo starši ali učitelji. Dejavnosti pred rojstvom lahko vključujejo
petje in predvajanje glasbe, tako da jo je mogoče slišati v maternici in na-
daljevati z novorojenčki. Dojenčke in malčke pogosto spodbujamo k petju
ter raziskovanju ritma s telesnimi gibi in tolkali, kot so bobni in ksilofoni. Ko
majhni otroci napredujejo, lahko dejavnosti vključujejo koncepte, ki uvajajo
štetje, solfegijo in notacijo. Mnogi otroci radi ustvarjajo zelo glasno glasbo
oz. hrup.
Otroška pesem
Otroška pesem je uglasbena otroška pesmica. Humor je glavni dejavnik otro-
ških pesmi. Večina jih je v durski tonaliteti. Pesmice v durovi tonaliteti otroke
lažje motivirajo za ples.
22