Page 22 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 22

Učenje glasbe

                  vsak na svoj način. Prav tako je samostojno poučevanje učenec – učitelj brez
                  skupinskega igranja v primeru nekaterih inštrumentov prenaporen program
                  za dolgotrajno glasbeno izobraževanje in dejavnost, zato mnogi po nekaj
                  letih prekinejo z učenjem in aktivnim izvajanjem. Petje v zboru, igranje v or-
                  kestru ali manjšem ansamblu nudi velike možnosti za dolgotrajno glasbeno
                  udejstvovanje.

                  Glasba v otroški dobi
                  S petjem in plesom otroci lažje komunicirajo med sabo. Z igranjem v skupini
                  je otroku veliko lažje napredovati. Glasba v zgodnjem obdobju mora biti eno-
                  stavna, ne da bi pretirano obremenjevala otrokove možgane.
                    Zelo pomembno je druženje otrok v skupini, ki vedno prinaša nove inte-
                  rakcije med njimi (druženje na vajah, nastopi pred publiko, potovanja na
                  nastope v druge kraje). Za otroke sta glasba in ples najnaravnejša načina iz-
                  ražanja.
                    Glasba ima za otroke v dobi odraščanja veliko koristi. Prednosti, ki jih majhni
                  otroci pridobijo z njo, vključujejo socialne veščine, sposobnosti čustvene sa-
                  moregulacije, kognitivne in fizične koristi. Družbeno se imajo otroci prilož-
                  nost naučiti, kako se igrati z drugimi. Poleg tega jim različne pesmi pokažejo
                  različne besede, ki se uporabljajo za čustva in zavedanje telesa ter razširijo nji-
                  hov besedni zaklad. Z razširitvijo slednjega se otroci učijo tudi različne glasbe
                  ljudstev sveta in različnih jezikov. Kognitivne koristi vključujejo tudi učenje
                  štetja, prepoznavanje zaporedja in vzorcev, fonemsko zavedanje, pomnjenje
                  različnih pesmi. Motorične sposobnosti hitro rastejo z učenjem premikanja
                  telesa ob glasbi, ob dejanjih pesmi in med rastjo z učenjem držanja ter igranja
                  inštrumenta (Parlakian in Lerner, 2010).
                    Večina glasbene vzgoje v zgodnjem otroštvu je dosežena z interaktivno
                  igro, ki jo vodijo starši ali učitelji. Dejavnosti pred rojstvom lahko vključujejo
                  petje in predvajanje glasbe, tako da jo je mogoče slišati v maternici in na-
                  daljevati z novorojenčki. Dojenčke in malčke pogosto spodbujamo k petju
                  ter raziskovanju ritma s telesnimi gibi in tolkali, kot so bobni in ksilofoni. Ko
                  majhni otroci napredujejo, lahko dejavnosti vključujejo koncepte, ki uvajajo
                  štetje, solfegijo in notacijo. Mnogi otroci radi ustvarjajo zelo glasno glasbo
                  oz. hrup.

                  Otroška pesem
                  Otroška pesem je uglasbena otroška pesmica. Humor je glavni dejavnik otro-
                  ških pesmi. Večina jih je v durski tonaliteti. Pesmice v durovi tonaliteti otroke
                  lažje motivirajo za ples.


                  22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27