Page 21 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 21

2




             2.  Učenje glasbe
                  (krila ptice)










             Splošno
             Učenje glasbe je v zahodni kulturi usmerjeno predvsem k poustvarjanju glas-
             be. V mnogih šolah v instituciji in izven nje je učenje inštrumentov ali petja
             zastavljeno na igranju že obstoječih notnih zapisov, ki so jih skomponirali
             skladatelji skozi zgodovino. Veliko manj je ustvarjanja skozi improvizacijo ali z
             drugimi načini izražanja z glasbo. Zato je najboljša glasbena vzgoja pri učenju
             inštrumenta obogatena z znanjem o skladanju.
               V naši zahodni kulturi se načini poučevanja glasbe v institucijah največkrat
             delijo na skupinsko učenje (teorija glasbe, skupinsko igranje, zbori) in indivi-
             dualno učenje (igranje inštrumentov in petje). Poučevanje izven institucij je
             veliko bolj raznoliko. Razlikuje se po vsebinah, ki so lahko osnovane na glasbi
             preteklih obdobij ali na sodobni glasbi. Različne so lahko tudi glede na glas-
             bene stile (pop, jazz, resna glasba, ljudska glasba).
               V nezahodnih glasbenih kulturah so v glasbenem znanju manjše razlike.
             Tradicionalne kulture so v glasbo vključevale vse člane družbe. V Afriki, kjer je
             nepismenost še vedno razširjena, otroke vzgajajo predvsem s petjem in ple-
             som. Pri tem sodeluje celotna skupnost. Vsak otrok se nauči petja in plesa ter
             s tem pokaže pripadnost družbi. V afriških kulturah je glasba obravnavana kot
             izkušnja skupnosti in se uporablja za družbene ter verske priložnosti. Takoj ko
             otroci pokažejo, da znajo obvladati glasbo ali glasbilo, jim je dovoljeno sode-
             lovati z odraslimi v skupnosti pri glasbenih dogodkih. Tradicionalne pesmi
             so za mnoge pomembnejše, ker so v njih zgodbe o zgodovini domorodnih
             ljudstev (Nketia, 1970).
               Današnje glasbeno izobraževanje je drugačno, kot je bilo v preteklosti. Še
             pred nekaj desetletji so bile mnoge metode poučevanja zelo razlikovale od
             današnjih. Vzgoja mora slediti času in razvoju družbe ter tehnologije.
               V vsakem času pa je najuspešnejše glasbena metoda poučevanja tista, ki
             spretno poveže teorijo in praktično izvajanje (igranje). Glasbeno šolanje, ki je
             običajno v zahodni kulturi in prav tako pri nas, je še vedno zastavljeno na na-
             čelu ločenega učenja teorije glasbe in ločenega študija inštrumenta. Najpo-
             gosteje sta tudi pedagoga dve različni osebi, ki glasbo dojemata in poučujeta


                                                                             21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26