Page 117 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 117

4.3 Parametrični preizkusi














             Slika 44  Pogled na Tukeyjev post-hoc preizkus

               Iz preglednice Tukeyjevega post-hoc preizkusa razberemo, da obstaja stati-
             stično značilna razlika v povprečju med mestnimi in primestnimi šolami (p =
             0,020), vendar ne obstajajo statistično značilne razlike med povprečji mestnih
             in vaških šol (p = 0,357) oz. med vaškimi in primestnimi (p = 0,314) šolami.


               Primer razlage
             Z enosmerno analizo variance smo preverili, ali se povprečje odgovorov na
             trditev »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi« značil-
             no razlikuje glede na okolje šole. Preizkus ANOVA je pokazal, da so razlike
             v povprečjih statistično značilne (F(2,804) = 3,69; p = 0,025). Pokaže se, da je
             povprečje odgovorov učiteljev mestnih šol najnižje (M = 2,62; SD = 1,18). Sle-
             dijo učitelji vaških šol (M = 2,74; SD = 1,08), najvišje povprečje pa imajo učite-
             lji primestnih šol (M = 2,91; SD = 1,12). Tukeyjev post-hoc preizkus je pokazal,
             da se povprečji mestnih in primestnih šol statistično značilno razlikujeta (p =
             0,020), ne obstajajo pa statistično značilne razlike med povprečjema mestnih
             in vaških šol (p = 0,357) oz. med vaškimi in primestnimi šolami (p = 0,314).

             4.3.3.1.4 Velikost učinka
             Podobno, kot smo storili pri t-preizkusu, nas tudi v primeru analize varianc
             zanima, ali so razlike med okolji šol velike. V ta namen se poslužujemo mere
                                                               2
             velikosti vpliva, ki je za preizkuse ANOVA t. i. eta-kvadrat (η ) koeficient. Z Ja-
             movijem lahko izračunamo velikost učinka, vendar tega ne moremo pridobiti
             v razdelku »Enosmerna ANOVA«. Zato preidemo na splošni preizkus ANOVA.
             Do tega dostopamo, če v meniju »Analize« in podmeniju »Analiza ANOVA«
             izberemo možnost »Analiza ANOVA«. V okno »Odvisna spremenljivka« vsta-
             vimo spremenljivko »Q24j«, v okno »Stalni faktorji« pa »Okolje šole« (slika 45).








                                                                            117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122