Page 118 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 118
4 Statistična obdelava podatkov
Slika 45 Pogled na splošni preizkus ANOVA.
Kot lahko opazimo v sledečem izpisu rezultatov preizkusa ANOVA, so rezul-
tati le-tega popolnoma enaki tistim, ki smo jih pridobili z enosmerno analizo
variance:
Ponazoritev 65 ANOVA – Q24j
Ponazoritev 65: ANOVA – Q24j
Vsota kvadratov df Kvadrat povprečja F p
Okolje šole 9.56 2 4.78 3.69 0.025
Ostanki 1041.15 804 1.29
Če želimo ugotoviti velikost učinka, izberemo ukaz »η « ( ). Izpis rezul-
2
tatov preizkusa ANOVA se posodobi in dobimo sledeče:
Ponazoritev 66 ANOVA – Q24j
Vsota kvadratov df Kvadrat povprečja F p η²
Okolje šole 9.56 2 4.78 3.69 0.025 0.009
Ostanki 1041.15 804 1.29
Iz preglednice ugotovimo, da je η = 0,009, kar predstavlja majhen učinek.
2
Primer razlage
Z enosmerno analizo variance smo preverili, ali se povprečje odgovorov na
trditev »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi« značil-
no razlikuje glede na okolje šole. Preizkus ANOVA je pokazal, da so razlike v
povprečjih statistično značilne, vendar je njihov učinek majhen (F(2,804) =
3,69; p = 0,025; η2 = 0,009). Pokaže se, da je povprečje odgovorov učiteljev
mestnih šol najnižje (M = 2,62; SD = 1,18). Sledijo učitelji vaških šol (M = 2,74; SD
= 1,08), najvišje povprečje pa imajo učitelji primestnih šol (M = 2,91; SD = 1,12).
118