Page 34 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 34
Ljudska pesem
Primer 1 »Kocka« (Bojana Kralj)
Kocka pikice ima
štiri, pet, šest,
ena, dva tri -
pojdi ven ti!
Ritmizacija besedila
Časovno enakomerno izrekamo poudarjene in nepoudarjene zloge besedila
v umirjeni dinamiki. Primerne so otroške igre, ki so povezane z ritmičnim gi-
banjem. To lahko naredimo z gibom roke, s korakanjem ali z gibanjem zgor-
njega dela telesa v desno in levo smer na zlog, označen odebeljeno. Ob tem
urimo občutek za mero (metrum) (primer 2).
Primer 2 »Dvigni roko« (Bojana Kralj)
Dvigni roko, dvigni nogo, ploskni enkrat, skoči dvakrat,
reci tri - ven greš ti!
Ritmična spremljava besedila
Ritmična besedila spremljamo z ritmičnimi vzorci, ki jih izvajamo z glasbili:
lastnimi/telesnimi (ploskanje, trkanje ob rob mize ali po mizi, korakanje, topo-
tanje, igranje z dlanmi/s prsti po mizi, po kolenih, po prsnem košu idr.); ritmič-
nimi (z lesenimi glasbili: paličice, les, kastanjete, cevasti les, leseni agogo, ma-
rakas; s kovinskimi: triangel, činele, kraguljčki, kovinski niz, tamburin; glasbila
z membrano ali opno: pavke, bongos, konge, različni bobni), z zvočili, ki jih
sami naredimo (škatlice s peskom, z rižem, zveneči pokrovčki idr.), s predmeti,
ki jih imamo pri roki (svinčnik, ključi, kozarci, kamni idr.) ali z ljudskimi glasbili
(lončeni bas, stržek idr.).
Izvajamo najpreprostejše oblike ritmične spremljave (ritmične ostinate), ki
jih razvijamo tako, da gibe nadomestimo z različnimi glasbili. Ritmične ostina-
te lahko iščemo v besedilu izštevanke ali pa si jih sami izmislimo.
Poleg ritmičnih ostinatov lahko otrok ob izreki besedila igra tudi ritem be-
sedila (zlogovni/besedni ritem) ter občuti srčni utrip, ki ga z zavedanjem pre-
34