Page 34 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 34

Ljudska pesem

                  Primer 1   »Kocka« (Bojana Kralj)

                                           Kocka pikice ima
                                             štiri, pet, šest,
                                             ena, dva tri -
                                             pojdi ven ti!

                  Ritmizacija besedila
                  Časovno enakomerno izrekamo poudarjene in nepoudarjene zloge besedila
                  v umirjeni dinamiki. Primerne so otroške igre, ki so povezane z ritmičnim gi-
                  banjem. To lahko naredimo z gibom roke, s korakanjem ali z gibanjem zgor-
                  njega dela telesa v desno in levo smer na zlog, označen odebeljeno. Ob tem
                  urimo občutek za mero (metrum) (primer 2).

                  Primer 2  »Dvigni roko« (Bojana Kralj)




                   Dvigni roko,    dvigni nogo,    ploskni enkrat,   skoči dvakrat,


                    reci tri -     ven greš ti!



                  Ritmična spremljava besedila
                  Ritmična besedila spremljamo z ritmičnimi vzorci, ki jih izvajamo z glasbili:
                  lastnimi/telesnimi (ploskanje, trkanje ob rob mize ali po mizi, korakanje, topo-
                  tanje, igranje z dlanmi/s prsti po mizi, po kolenih, po prsnem košu idr.); ritmič-
                  nimi (z lesenimi glasbili: paličice, les, kastanjete, cevasti les, leseni agogo, ma-
                  rakas; s kovinskimi: triangel, činele, kraguljčki, kovinski niz, tamburin; glasbila
                  z membrano ali opno: pavke, bongos, konge, različni bobni), z zvočili, ki jih
                  sami naredimo (škatlice s peskom, z rižem, zveneči pokrovčki idr.), s predmeti,
                  ki jih imamo pri roki (svinčnik, ključi, kozarci, kamni idr.) ali z ljudskimi glasbili
                  (lončeni bas, stržek idr.).
                    Izvajamo najpreprostejše oblike ritmične spremljave (ritmične ostinate), ki
                  jih razvijamo tako, da gibe nadomestimo z različnimi glasbili. Ritmične ostina-
                  te lahko iščemo v besedilu izštevanke ali pa si jih sami izmislimo.
                    Poleg ritmičnih ostinatov lahko otrok ob izreki besedila igra tudi ritem be-
                  sedila (zlogovni/besedni ritem) ter občuti srčni utrip, ki ga z zavedanjem pre-



                  34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39