Page 32 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 32

Ljudska pesem

                  ključna za razumevanje sveta okoli nas in omogoča sposobnost povezovanja
                  ter razumevanja različnih informacij in konceptov. Raziskave so pokazale, da
                  glasba lahko pozitivno vpliva na kognitivni razvoj otrok, vključno s spodbu-
                  janjem semantičnega spomina. Glasba lahko k pospeševanju otrokovega se-
                  mantičnega spomina prispeva na več načinov:
                        − Povečanje pozornosti: Poslušanje glasbe lahko poveča otrokovo pozor-
                       nost, kar lahko vodi k boljšemu zaznavanju in shranjevanju informacij
                       v dolgoročni spomin.
                        − Povezovanje z besedilom: Glasba pogosto vključuje besedila, ki jih ot-
                       roci s poslušanjem povezujejo s pomenom. To lahko prispeva k razvoju
                       semantičnega spomina.
                        − Ustvarjanje pozitivnega okolja za učenje: Glasba lahko ustvari pozitivno
                       in spodbudno okolje, kar lahko prispeva k boljšemu spominu in učenju.
                        − Ponavljanje in ritmični vzorci: Ponavljajoči se ritmični vzorci v glasbi
                       lahko pomagajo pri utrjevanju informacij v spominu. Otroci se lahko
                       lažje spomnijo besed ali konceptov, če so vključeni v ritmično okolje.
                        − Razvoj kognitivnih veščin: Aktivno sodelovanje pri glasbenih dejavno-
                       stih, kot je petje ali igranje instrumentov, lahko spodbuja razvoj kogni-
                       tivnih veščin, ki so povezane s semantičnim spominom.


                    Pri izštevankah se otroci srečujejo z različnimi številkami, imeni in dejanji,
                  kar spodbuja njihov semantični spomin na več načinov. Poleg tega so besedi-
                  la izštevank pogosto polna besed, ki opisujejo različne situacije, like ali pred-
                  mete. Otroci se tako učijo nove besede in povezujejo pomene s konkretnimi
                  izkušnjami. Npr., v izštevanki, ki vključuje živali, se otroci ne samo spominjajo
                  številk, ampak tudi povezujejo vsako žival s specifičnimi lastnostmi ali značil-
                  nostmi. Izvajanje gibalnih gibov ali gest med izštevanko dodatno spodbuja
                  semantični spomin. Otroci se ne samo učijo besed in številk, temveč tudi po-
                  vezujejo gibe s koncepti. To povezovanje med gibanjem in besedilom poma-
                  ga okrepiti semantični spomin, saj se informacije shranjujejo v možganih na
                  več ravneh.
                    Kot meni Rodari (2014), lahko izštevanke predstavljajo zabavno in interak-
                  tivno metodo za razvoj semantičnega spomina pri otrocih. Sodelovanje v teh
                  dejavnostih spodbuja njihovo kognitivno razumevanje in povezovanje infor-
                  macij, kar lahko pozitivno vpliva na njihov jezikovni in spominski razvoj ter
                  prinaša dodatne dimenzije učenju jezika:







                  32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37