Page 10 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 10
Marko Gavriloski Tretjak Mikroagresije na presečišču razreda, spolne identitete, spolne
Univerza na Primorskem, usmerjenosti in spolnega izraza: kritični pregled izzivov študentk_ov
Pedagoška fakulteta, Slovenija LGBT+ v univerzitetni sferi
University of Primorska,
Prispevek se osredotoča na kritični pregled mikroagresij, ki se pojavljajo na prese-
Faculty of Education, Slovenia
čišču razreda, spolne identitete, spolne usmerjenosti in spolnega izraza, z osredo-
marko.gavriloski@pef.upr.si
točenostjo na študentke_e LGBT+ v univerzitetnem okolju. Izhajajoč iz konceptu-
alnih okvirjev intersekcionalnosti in kritičnih študij spolov ter razreda prispevek
raziskuje, kako socialno-ekonomsko ozadje oblikuje izkušnje spolne identitete
in usmerjenosti ter kako mikroagresije oblikujejo izkušnje študentk_ov LGBT+ v
univerzitetnem okolju. Te subtilne oblike diskriminacije se lahko kažejo v odzi-
vih glede jezika, oblačenja, vedenjskih vzorcev in življenjskega sloga, študentke_i
LGBT+ pa so pogosto izpostavljene_i dodatnim pritiskom, povezanim z njihovim
spolnimizrazom.LGBT+študentke_isopolegtegalahkopogostosoočene_izdo-
datnimi mikroagresijami, kot so napačni zaimki, neprepoznavanje njihove spolne
identiteteali celoignoriranjenjihovihspecifičnihpotreb.Prispevek analizira, kako
mikroagresije, ki združujejo razredno, spolno, identitetno in izrazno dimenzijo,
vplivajo na ključne vidike univerzitetne izkušnje, vključno z duševnim zdravjem, s
pripadnostjo, socialno integracijo in z akademskim uspehom. Univerzitetno oko-
lje, ki bi moralo biti prostor inkluzije in podpore, lahko tako postane prostor ne-
vidnih ovir, ki dodatno obremenjujejo že tako ranljive skupine študentk_ov. Cilj
prispevka je osvetliti te skrite dinamike in preučiti, kako lahko univerze lokalno
in globalno prepoznajo in naslovijo tovrstne mikroagresije. Predlagani so strate-
gije in priporočila za bolj vključujoče intersekcionalne politike enakih možnosti
univerz za vse študentke_e.
Ključne besede: mikroagresije, razredno ozadje, spolna identiteta, študentke_i
LGBT+, univerzitetno okolje, kritični pregled
Microaggressions at the Intersection of Class, Gender Identity, Sexual
Orientation, and Gender Expression: A Critical Review of Challenges Faced
by LGBT+ Students in the University Sphere
The paper critically reviews microaggressions at the intersection of class, gender
identity,sexualorientationandgenderexpression,focusingonLGBT+studentsin
universitysettings.Drawingonintersectionalityandcriticalstudiesofgenderand
class, it explores how socioeconomic background shapes experiences of gender
identity and sexual orientation and how these microaggressions manifest in the
experiences of LGBT+ students. These subtle forms of discrimination can appear
as biases related to language, clothing, behavioural patterns and lifestyle, with
LGBT+ students often facing additional pressures related to their gender expres-
Enakost, pravičnost in vključevalnost
spolov v akademskem okolju sion. Furthermore, LGBT+ students often face other microaggressions, such as in-
Povzetki drugega posveta correct pronouns, misrecognition of their gender identity or even disregard for
oenakosti spolovzavključujočo their specific needs. The paper analyses how microaggressions that combine the
univerzo in družbo
dimensions of class, gender, identity and expression affect important aspects of
Koper, 15. november 2024 the university experience, including mental health, sense of belonging, social in-
tegration and academic success. A university environment that should be a place
Gender Equality, Equity and Inclusivity
in Academia of inclusion and support can thus become a place of invisible barriers that further
Abstracts of the Second Symposium burdenalreadyvulnerablegroups ofstudents.Thearticleaims toilluminatethese
on Gender Equality for an Inclusive hidden dynamics and explore how universities can recognise and address such
University and Society microaggressions. Strategies and recommendations are proposed for more inclu-
Koper, 15 November 2024 sive intersectional equal opportunities policies of universities for all students.
Key words: microaggressions, class background, gender identity, LGBT+ students,
university environment, critical review
https://doi.org/10.26493/978-961-293-394-4.2 10