Page 10 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 10

Marko Gavriloski Tretjak       Mikroagresije na presečišču razreda, spolne identitete, spolne
          Univerza na Primorskem,        usmerjenosti in spolnega izraza: kritični pregled izzivov študentk_ov
          Pedagoška fakulteta, Slovenija  LGBT+ v univerzitetni sferi
          University of Primorska,
                                         Prispevek se osredotoča na kritični pregled mikroagresij, ki se pojavljajo na prese-
          Faculty of Education, Slovenia
                                         čišču razreda, spolne identitete, spolne usmerjenosti in spolnega izraza, z osredo-
          marko.gavriloski@pef.upr.si
                                         točenostjo na študentke_e LGBT+ v univerzitetnem okolju. Izhajajoč iz konceptu-
                                         alnih okvirjev intersekcionalnosti in kritičnih študij spolov ter razreda prispevek
                                         raziskuje, kako socialno-ekonomsko ozadje oblikuje izkušnje spolne identitete
                                         in usmerjenosti ter kako mikroagresije oblikujejo izkušnje študentk_ov LGBT+ v
                                         univerzitetnem okolju. Te subtilne oblike diskriminacije se lahko kažejo v odzi-
                                         vih glede jezika, oblačenja, vedenjskih vzorcev in življenjskega sloga, študentke_i
                                         LGBT+ pa so pogosto izpostavljene_i dodatnim pritiskom, povezanim z njihovim
                                         spolnimizrazom.LGBT+študentke_isopolegtegalahkopogostosoočene_izdo-
                                         datnimi mikroagresijami, kot so napačni zaimki, neprepoznavanje njihove spolne
                                         identiteteali celoignoriranjenjihovihspecifičnihpotreb.Prispevek analizira, kako
                                         mikroagresije, ki združujejo razredno, spolno, identitetno in izrazno dimenzijo,
                                         vplivajo na ključne vidike univerzitetne izkušnje, vključno z duševnim zdravjem, s
                                         pripadnostjo, socialno integracijo in z akademskim uspehom. Univerzitetno oko-
                                         lje, ki bi moralo biti prostor inkluzije in podpore, lahko tako postane prostor ne-
                                         vidnih ovir, ki dodatno obremenjujejo že tako ranljive skupine študentk_ov. Cilj
                                         prispevka je osvetliti te skrite dinamike in preučiti, kako lahko univerze lokalno
                                         in globalno prepoznajo in naslovijo tovrstne mikroagresije. Predlagani so strate-
                                         gije in priporočila za bolj vključujoče intersekcionalne politike enakih možnosti
                                         univerz za vse študentke_e.
                                         Ključne besede: mikroagresije, razredno ozadje, spolna identiteta, študentke_i
                                         LGBT+, univerzitetno okolje, kritični pregled

                                         Microaggressions at the Intersection of Class, Gender Identity, Sexual
                                         Orientation, and Gender Expression: A Critical Review of Challenges Faced
                                         by LGBT+ Students in the University Sphere
                                         The paper critically reviews microaggressions at the intersection of class, gender
                                         identity,sexualorientationandgenderexpression,focusingonLGBT+studentsin
                                         universitysettings.Drawingonintersectionalityandcriticalstudiesofgenderand
                                         class, it explores how socioeconomic background shapes experiences of gender
                                         identity and sexual orientation and how these microaggressions manifest in the
                                         experiences of LGBT+ students. These subtle forms of discrimination can appear
                                         as biases related to language, clothing, behavioural patterns and lifestyle, with
                                         LGBT+ students often facing additional pressures related to their gender expres-
          Enakost, pravičnost in vključevalnost
          spolov v akademskem okolju     sion. Furthermore, LGBT+ students often face other microaggressions, such as in-
          Povzetki drugega posveta       correct pronouns, misrecognition of their gender identity or even disregard for
          oenakosti spolovzavključujočo  their specific needs. The paper analyses how microaggressions that combine the
          univerzo in družbo
                                         dimensions of class, gender, identity and expression affect important aspects of
          Koper, 15. november 2024       the university experience, including mental health, sense of belonging, social in-
                                         tegration and academic success. A university environment that should be a place
          Gender Equality, Equity and Inclusivity
          in Academia                    of inclusion and support can thus become a place of invisible barriers that further
          Abstracts of the Second Symposium  burdenalreadyvulnerablegroups ofstudents.Thearticleaims toilluminatethese
          on Gender Equality for an Inclusive  hidden dynamics and explore how universities can recognise and address such
          University and Society         microaggressions. Strategies and recommendations are proposed for more inclu-
          Koper, 15 November 2024        sive intersectional equal opportunities policies of universities for all students.
                                         Key words: microaggressions, class background, gender identity, LGBT+ students,
                                         university environment, critical review




                                                   https://doi.org/10.26493/978-961-293-394-4.2          10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15