Page 17 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 17

Maxime Forest                  Preoblikovanje znanstvene odličnosti skupaj: nauki iz projekta RESET
          Sciences Po Paris, Francija    ProjektRESET(št.101006560,Obzorja2020)siprizadevapreoblikovatipojmovanje
          Yellow Window, Belgija
                                         znanstvene odličnosti s postavljanjem meril akademskih zaslug pod vprašaj ter z
          Sciences Po Paris, France
                                         obravnavo spolnih in drugih prekrivajočih se pristranskosti. V svojem prizadeva-
          Yellow Window, Belgium
                                         nju za izvajanje vključujočih načrtov za enakost spolov se opira na ambiciozen
          maxime.forest@yellowwindow.com
                                         nabor instrumentov. Ti vključujejo sistematično uporabo orodij za oceno vpliva
                                         na spol, uvedbo obsežnega programa usposabljanja, ki obsega ducat modulov, ki
                                         jihizvajajousposobljeni moderatorji,ali pilotneocenjevalneposkuse,namenjene
                                         zajemanju sprememb v stališčih v nadzorovanih okoljih. Projekt RESET, ki temelji
                                         na feminističnem institucionalizmu in ga usmerja literatura o intersekcionalnosti,
                                         je poudaril zagotavljanje zavezanosti vodstva, sprejemanje vključujočih definicij
                                         znanstvene odličnosti ter obravnavo nasilja na podlagi spola in spolnega nadle-
                                         govanja. Dosežki segajo od vzpostavitve delujočih mehanizmov proti diskrimi-
                                         naciji in/ali proti nadlegovanju pri francoskih, poljskih in portugalskih partnerjih
                                         do sprejetja skupne izjave o vključujoči odličnosti na najvišji vodstveni ravni ali
                                         zagotavljanju obsežnega nabora ponovljivih zmogljivosti za krepitev orodij. Ven-
                                         dar so se domači konteksti izvajanja izkazali za različne pri vplivanju na rezultate
                                         projekta RESET. Medtem ko je bilo takrat sovražno politično okolje na Poljskem
                                         mogoče obiti s participativnimi, prostovoljnimi pobudami, ki so za to državo pri-
                                         nesle rezultate brez primere, so za grško partnerico prevladali dolgo uveljavljeni
                                         vzorci institucionalne inercije in »mrtvih črk na papirju«, kjer je zaključek projekta
                                         kljub predanosti ekipe zaznamoval novo nizko točko. Predstavitev bo črpala spo-
                                         znanja iz teh različnih kontekstov in predstav ter primerjala procese in rezultate
                                         na univerzah v dveh državah, ki se širita.
                                         Ključne besede: strukturne spremembe, vključujoča odličnost, intersekcijska per-
                                         spektiva

                                         Redesigning Scientific Excellence Together: Lessons from the RESET Project
                                         The RESET project (No. 101006560, Horizon 2020) pursues the aim of redesign-
                                         ing the notion of scientific excellence through challenging the metrics of aca-
                                         demic merit and tackling gender and other intersecting biases. In its quest to
                                         implement inclusive Gender Equality Plans, it relies upon an ambitious set of in-
                                         struments. These include the systematic use of Gender Impact Assessment tools,
                                         the roll-out of a comprehensive training programme comprised of a dozen mod-
                                         ules to be activated by trained facilitators, or pilot evaluation experiments de-
                                         signed to capture attitudinal change in controlled environments. Rooted in femi-
                                         nist institutionalism and informed by literature on intersectionality, RESET placed
                                         an emphasis on securing leadership commitment, embracing inclusive defini-
          Enakost, pravičnost in vključevalnost
          spolov v akademskem okolju     tions of scientific excellence, and tackling gender-based violence and sexual ha-
          Povzetki drugega posveta       rassment. Achievements range from establishing functioning anti-discrimination
          oenakosti spolovzavključujočo  and/or anti-harassment mechanisms at the institutions of its French, Polish and
          univerzo in družbo
                                         Portuguese partners, adopting a collective statement on inclusive excellence at
          Koper, 15. november 2024       top leadership level, to providing an ample set of replicable capacity-building
                                         tools. However, domestic contexts of implementation have proved to differently
          Gender Equality, Equity and Inclusivity
          in Academia                    impact RESET outcomes. While the then hostile political environment in Poland
          Abstracts of the Second Symposium  could be bypassed through participative, voluntary-based initiatives that yielded
          on Gender Equality for an Inclusive  unprecedented results for this country, long-established patterns of institutional
          University and Society         inertia and ‘dead letters’ prevailed for the Greek partner, where the end point of
          Koper, 15 November 2024        the project marked a new low despite the team’s commitment. This presenta-
                                         tionwilldrawlessonslearntfromthesedifferentiatedcontextsandperformances,
                                         contrasting theprocesses and outcomes at twoexpanding countries’universities.
                                         Key words: structural change, inclusive excellence, intersectional perspective



                                                   https://doi.org/10.26493/978-961-293-394-4.9          17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20