Page 17 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 17
Maxime Forest Preoblikovanje znanstvene odličnosti skupaj: nauki iz projekta RESET
Sciences Po Paris, Francija ProjektRESET(št.101006560,Obzorja2020)siprizadevapreoblikovatipojmovanje
Yellow Window, Belgija
znanstvene odličnosti s postavljanjem meril akademskih zaslug pod vprašaj ter z
Sciences Po Paris, France
obravnavo spolnih in drugih prekrivajočih se pristranskosti. V svojem prizadeva-
Yellow Window, Belgium
nju za izvajanje vključujočih načrtov za enakost spolov se opira na ambiciozen
maxime.forest@yellowwindow.com
nabor instrumentov. Ti vključujejo sistematično uporabo orodij za oceno vpliva
na spol, uvedbo obsežnega programa usposabljanja, ki obsega ducat modulov, ki
jihizvajajousposobljeni moderatorji,ali pilotneocenjevalneposkuse,namenjene
zajemanju sprememb v stališčih v nadzorovanih okoljih. Projekt RESET, ki temelji
na feminističnem institucionalizmu in ga usmerja literatura o intersekcionalnosti,
je poudaril zagotavljanje zavezanosti vodstva, sprejemanje vključujočih definicij
znanstvene odličnosti ter obravnavo nasilja na podlagi spola in spolnega nadle-
govanja. Dosežki segajo od vzpostavitve delujočih mehanizmov proti diskrimi-
naciji in/ali proti nadlegovanju pri francoskih, poljskih in portugalskih partnerjih
do sprejetja skupne izjave o vključujoči odličnosti na najvišji vodstveni ravni ali
zagotavljanju obsežnega nabora ponovljivih zmogljivosti za krepitev orodij. Ven-
dar so se domači konteksti izvajanja izkazali za različne pri vplivanju na rezultate
projekta RESET. Medtem ko je bilo takrat sovražno politično okolje na Poljskem
mogoče obiti s participativnimi, prostovoljnimi pobudami, ki so za to državo pri-
nesle rezultate brez primere, so za grško partnerico prevladali dolgo uveljavljeni
vzorci institucionalne inercije in »mrtvih črk na papirju«, kjer je zaključek projekta
kljub predanosti ekipe zaznamoval novo nizko točko. Predstavitev bo črpala spo-
znanja iz teh različnih kontekstov in predstav ter primerjala procese in rezultate
na univerzah v dveh državah, ki se širita.
Ključne besede: strukturne spremembe, vključujoča odličnost, intersekcijska per-
spektiva
Redesigning Scientific Excellence Together: Lessons from the RESET Project
The RESET project (No. 101006560, Horizon 2020) pursues the aim of redesign-
ing the notion of scientific excellence through challenging the metrics of aca-
demic merit and tackling gender and other intersecting biases. In its quest to
implement inclusive Gender Equality Plans, it relies upon an ambitious set of in-
struments. These include the systematic use of Gender Impact Assessment tools,
the roll-out of a comprehensive training programme comprised of a dozen mod-
ules to be activated by trained facilitators, or pilot evaluation experiments de-
signed to capture attitudinal change in controlled environments. Rooted in femi-
nist institutionalism and informed by literature on intersectionality, RESET placed
an emphasis on securing leadership commitment, embracing inclusive defini-
Enakost, pravičnost in vključevalnost
spolov v akademskem okolju tions of scientific excellence, and tackling gender-based violence and sexual ha-
Povzetki drugega posveta rassment. Achievements range from establishing functioning anti-discrimination
oenakosti spolovzavključujočo and/or anti-harassment mechanisms at the institutions of its French, Polish and
univerzo in družbo
Portuguese partners, adopting a collective statement on inclusive excellence at
Koper, 15. november 2024 top leadership level, to providing an ample set of replicable capacity-building
tools. However, domestic contexts of implementation have proved to differently
Gender Equality, Equity and Inclusivity
in Academia impact RESET outcomes. While the then hostile political environment in Poland
Abstracts of the Second Symposium could be bypassed through participative, voluntary-based initiatives that yielded
on Gender Equality for an Inclusive unprecedented results for this country, long-established patterns of institutional
University and Society inertia and ‘dead letters’ prevailed for the Greek partner, where the end point of
Koper, 15 November 2024 the project marked a new low despite the team’s commitment. This presenta-
tionwilldrawlessonslearntfromthesedifferentiatedcontextsandperformances,
contrasting theprocesses and outcomes at twoexpanding countries’universities.
Key words: structural change, inclusive excellence, intersectional perspective
https://doi.org/10.26493/978-961-293-394-4.9 17