Page 51 - Učilnica za življenje
P. 51
Analiza mnenj strokovnih delavcev
o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem
okolju s poudarkom na skrbi za varnost
Petra Furlan Nina Krmac
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si nina.krmac@pef.upr.si
Zunanje učno okolje nam ponuja neizčrpan vir priložnosti za učenje. Izvedena
raziskava tako preučuje dejavnosti v zunanjem učnem okolju s poudarkom na
skrbi za varnost. V raziskavo je bilo vključenih 121 strokovnih delavcev, zaposle-
nih v vrtcu. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika. Ugo-
tovili smo, da količina časa, ki ga otroci preživijo v zunanjem učnem okolju, ni
odvisna od lokacije vrtca. Otroci svoj čas v večini preživijo na vrtčevskem igri-
šču. Strokovni delavci, ki več časa preživijo na zunanjih površinah, pogosteje
vključujejo sprehode v okolico. Podrobnejša analiza kaže, da večina strokov-
nih delavcev s krajšo delovno dobo meni, da se možnosti poškodb s starostjo
otroka ne povečujejo, medtem ko se pri tistih z daljšo delovno dobo povečuje
delež tistih, ki menijo, da se možnosti poškodb povečujejo.
Ključne besede: zunanje učno okolje, strokovni delavec, vrtec, skrb za varnost,
otroci
© 2024 Petra Furlan in Nina Krmac
https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.51-67
Uvod
Z otroki lahko dejavnosti izvajamo v različnih zunanjih okoljih: naravnih (npr.
gozd, travnik, jezero, mlaka, morska obala ipd.) ali umetnih (npr. park, sa-
dovnjak, vrt, polje ipd.) (Chawla, 2015; Finn idr., 2018). Raziskave kažejo, da
se otroci v naravi počutijo svobodno (Harris, 2017) in se dejavnosti veselijo
(Tuuling idr., 2019). Otroci preko neposrednega stika z okoljem pridobivajo
dragocena znanja in izkušnje, ki pozitivno vplivajo na njihov celostni razvoj
(McClintic in Petty, 2015; Robertson idr., 2020). Zahra Zamani (2016) še pou-
darja razvoj sodelovalnega učenja in timskega dela ter socialno-čustvenih
spretnosti. Vicky Hill (2018) pa je v svoji raziskavi ugotovila, da se otroci na
prostem naučijo prevzemati vodstvene naloge, poleg tega pa izboljšajo sa-
mozavest, samostojnost in komunikacijske sposobnosti. Raziskave poudar-
jajo izboljšanje motoričnih spretnosti (Yıldırım in Akamca, 2017) in razvoj do-
mišljije (Vartiainen idr., 2018). Kiviranta idr. (2023) poudarjajo dobro počutje,
sprostitev in s tem skrb za zdravje.
Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.