Page 51 - Učilnica za življenje
P. 51

Analiza mnenj strokovnih delavcev

                  o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem
                  okolju s poudarkom na skrbi za varnost


                  Petra Furlan                   Nina Krmac
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  petra.furlan@pef.upr.si        nina.krmac@pef.upr.si

                  Zunanje učno okolje nam ponuja neizčrpan vir priložnosti za učenje. Izvedena
                  raziskava tako preučuje dejavnosti v zunanjem učnem okolju s poudarkom na
                  skrbi za varnost. V raziskavo je bilo vključenih 121 strokovnih delavcev, zaposle-
                  nih v vrtcu. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika. Ugo-
                  tovili smo, da količina časa, ki ga otroci preživijo v zunanjem učnem okolju, ni
                  odvisna od lokacije vrtca. Otroci svoj čas v večini preživijo na vrtčevskem igri-
                  šču. Strokovni delavci, ki več časa preživijo na zunanjih površinah, pogosteje
                  vključujejo sprehode v okolico. Podrobnejša analiza kaže, da večina strokov-
                  nih delavcev s krajšo delovno dobo meni, da se možnosti poškodb s starostjo
                  otroka ne povečujejo, medtem ko se pri tistih z daljšo delovno dobo povečuje
                  delež tistih, ki menijo, da se možnosti poškodb povečujejo.
                  Ključne besede: zunanje učno okolje, strokovni delavec, vrtec, skrb za varnost,
                  otroci
                          © 2024 Petra Furlan in Nina Krmac
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.51-67


             Uvod
             Z otroki lahko dejavnosti izvajamo v različnih zunanjih okoljih: naravnih (npr.
             gozd, travnik, jezero, mlaka, morska obala ipd.) ali umetnih (npr. park, sa-
             dovnjak, vrt, polje ipd.) (Chawla, 2015; Finn idr., 2018). Raziskave kažejo, da
             se otroci v naravi počutijo svobodno (Harris, 2017) in se dejavnosti veselijo
             (Tuuling idr., 2019). Otroci preko neposrednega stika z okoljem pridobivajo
             dragocena znanja in izkušnje, ki pozitivno vplivajo na njihov celostni razvoj
             (McClintic in Petty, 2015; Robertson idr., 2020). Zahra Zamani (2016) še pou-
             darja razvoj sodelovalnega učenja in timskega dela ter socialno-čustvenih
             spretnosti. Vicky Hill (2018) pa je v svoji raziskavi ugotovila, da se otroci na
             prostem naučijo prevzemati vodstvene naloge, poleg tega pa izboljšajo sa-
             mozavest, samostojnost in komunikacijske sposobnosti. Raziskave poudar-
             jajo izboljšanje motoričnih spretnosti (Yıldırım in Akamca, 2017) in razvoj do-
             mišljije (Vartiainen idr., 2018). Kiviranta idr. (2023) poudarjajo dobro počutje,
             sprostitev in s tem skrb za zdravje.


                  Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
                  za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56