Page 157 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 157
PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
Mladostniki izpolnjujejo spletne evalvacijske vprašalnike. Povezavo do spletnega
vprašalnika pošljemo v skupni pogovor.
• zaključevanje delavnice:
Na koncu se zahvalimo za sodelovanje. Strnemo potek treh delavnic, misli, občutke
in mladostnike prosimo za povratno informacijo.
• dodatne vsebine za starejše mladostnike, ki že veliko vedo o duševnem zdravju
Kako lahko pomagamo drug drugemu ( 30 min)
Igra vlog, kako reagirati, mladostnik vidi pri sošolcu, da je zadnje čase slabše volje ali
v stiski. Mladostniki dobijo listke z vlogami, potem vadijo po parih ali v manjših skupi-
nah. Najprej je en v slabši koži in mu drug pomaga, potem se vloge zamenjajo (10 min).
Sledi debriefing, v katerem se jih vpraša, kako jim je bilo v eni in drugi vlogi, ter po pa-
rih/skupinah povzamejo, kako je tekel pogovor (10 min). Skupaj razmišljamo, kako bi še
lahko reagirali na stisko vrstnika. Izhajamo iz priročnika Pogovor o samomoru.
Ideje za vloge:
Mitja (13) ti je zaupal, da ima težave s spanjem, zvečer sploh ne more zaspati in ostaja
buden do 2 ponoči. V šoli je razdražljiv in se pogosto razjezi. Pri matematiki je celo
zaspal.
Sabina (16) je v zadnjem mesecu precej shujšala, pravi da vsak dan vsaj 4 ure telovadi.
Tudi pri malici si opazil/a, da poje samo kakšno jabolko. Pri telovadbi ji je pogosto sla-
bo.
Patricija (17) se je pred 1 mesecem razšla s svojim fantom, s katerim je bila v zvezi zadnji
dve leti. Razhod jo je zelo prizadel, na povabila sošolcev, da bi se družili se ne odzove.
Tim (14) je punci, ki mu je bila všeč, poslal svojo fotografijo, ki sicer ne bi bila primerna
za objavo na socialnih omrežjih, pa je vseeno zaokrožila na Snapchatu. Tim že 2 tedna
ni prišel v šolo.
Gašperju (15) je res težko doma, saj se njegova starša neprestano prepirata. Zdi se mu,
da je on kriv za njune pripire, povedal ti je, da če ga ne bi bilo, se starša gotovo ne bi
prepirala.
155