Page 155 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 155

Po koncu pisanja preverimo, če je vsak zapisal vsaj en vir pomoči na vsaki ravni. Mlado-
                 stnike vprašamo, če ima kdo še kakšno vprašanje.





















              3. del: ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG (15 minut)


              Potrebujemo: grad/obzidje na plakatu, beli kartončki v obliki opeke

              Potek dela:

              •  kratek uvod o tem, kaj je zdrav življenjski slog:
                 Mladostnike spodbudimo, da sami povedo, kaj mislijo, da je zdrav življenjski slog. Vpra-
                 šamo mladostnike, kaj zanje pomeni zdrav način življenja. Kaj predstavlja zdrav način
                 življenja? Ali je to samo to, kar jemo in koliko se gibljemo ali so še druge stvari? Katere
                 so dandanes najbolj problematične nezdrave navade pri mladih in odraslih? Zdrav ži-
                 vljenjski slog je pomemben za ohranjanje in krepitev telesnega in duševnega zdravja.
                 Zdrav življenjski slog zajema zdravo, raznoliko prehrano, gibanje, kakovosten spanec,
                 obvladovanje stresa oziroma odzivanje na težave, (ne)uporabo drog – alkohol, tobak,
                 ilegalne droge, varna spolnost, telesno higieno, izogibanje tveganim vedenjem ipd.


              •  Ohranjanje telesnega in duševnega zdravja
                 •  Zaključna aktivnost (10 minut):
                   Med predlaganimi aktivnostmi izvajalca izbereta eno, ki jo izvedeta s skupino.
                 a.  Opeka na opeko: obzidje!
                 Vzamemo plakat, na katerem je narisano obzidje. Mladostnikom razdelimo opeke (listke
                 v obliki opek) in jim rečemo, naj na opeko napišejo ali narišejo tisto, kar je v njihovem
                 življenju najpomembnejši varovalni dejavnik (pri njih uporabite seveda prilagojeno
                 besedišče: stvari, ki jih veselijo, jim veliko pomenijo, prispevajo k njihovemu boljšemu
                 počutju). Ko vsi zaključijo in svojo opeko nalepijo na obzidje, se na kratko še pogovorimo,
                 zakaj so se odločili za določen varovalni dejavnik.




                                                   153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160