Page 48 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 48

2008). Socialni delavci se po samomoru osebe pogosto soočajo z intenzivnimi čustvenimi
                 odzivi, kot so šok, zmedenost in depresija, kar lahko vodi v posttravmatsko stresno motnjo
                 (Kaijadoe idr., 2023).

                 Mnogi socialni delavci in študenti socialnega dela niso prepričani, kako pristopiti k vpraša-
                 nju o samomorilnih mislih, saj se bojijo, da bi lahko njihovo vprašanje sprožilo nadaljnje
                 samomorilne namere (Sharpe idr., 2014). Pogoste so tudi zmotne predstave o tem, kaj po-
                 meni »resnična« samomorilna namera, kar vodi do napačne interpretacije vedenja posa-
                 meznikov (Gunnarsson in Hedman, 2024). Večina socialnih delavcev zato izraža potrebo po
                 stalnem izobraževanju in večji podpori za delo s samomorilnimi posamezniki (Feldman in
                 Freedenthal, 2006; Sanders idr., 2008), kar bi okrepilo sistem podpore in povečalo učinko-
                 vitost njihovega dela.

                 Izobraževalni programi lahko socialnim delavcem pomagajo pridobiti ključne informacije
                 o resnicah in mitih glede samomora, prepoznati opozorilne znake in se naučiti pravilnega
                 pristopa k pogovorom o samomorilnih namerah. Izmenjava izkušenj z drugimi strokovnjaki
                 preko supervizij, študij primerov in igranja vlog je ključno za boljše razumevanje mladostni-
                 kov in razvoj veščin (Sharpe idr., 2014; Sanders idr., 2008). Razprave s kolegi in supervizor-
                 ji po takih dogodkih so koristne, čeprav so mnogi strokovnjaki menili, da bi morala tovrstna
                 podpora trajati dlje (Kaijadoe idr., 2023). Raziskave kažejo, da kontinuirano usposabljanje
                 povečuje pripravljenost in samozavest pri delu s samomorilnimi mladostniki (Jacobson idr.,
                 2012; Mueller-Williams idr., 2023; Sharpe idr., 2014). Izobraževalni programi za prepre-
                 čevanje samomora dokazano povečujejo sposobnost socialnih delavcev za prepoznavanje
                 in obvladovanje samomorilnih situacij, kar vodi do večje odzivnosti na opozorilne znake
                 (Mueller-Williams idr., 2023). Povečano samozaupanje pri poznavanju in uporabi nabora
                 spretnosti o preprečevanju samomora privede tudi do zmanjšane tesnobe pri delu z ogrože-
                 nimi posamezniki (Jacobson idr., 2012).

                 Socialni delavci igrajo ključno vlogo pri preprečevanju samomorov (npr. Feldman in Free-
                 denthal, 2006) in je zato ključno, da izobraževalni programi vključujejo specifična usposa-
                 bljanja za prepoznavanje in intervencijo pri samomorilnih osebah, kar bi zmanjšalo vrzeli
                 v znanju in povečalo uspešnost socialnih delavcev pri preprečevanju samomorov (Kodaka
                 idr., 2012).



                 Projekt Ker te štekam




                 Izvajanje preventivnih  programov  z namenom preprečevanja samomorilnega vedenja v
                 vzgojno-izobraževalnih zavodih  in drugih  resorjih ni  sistematično, kar  povzroča opazne
                 razlike v učinkovitosti teh programov, posledično pa se odraža v nižji ozaveščenosti mladih
                 o problematiki samomorilnosti in dostopnih virih pomoči.






                                                    46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53