Page 70 - Pelc, Stanko. 2015. Mestno prebivalstvo Slovenije. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 70
tno prebivalstvo Slovenije
nje sprememb enako kot pri prvih dveh opredelitvah vse do 5. razreda. Od
razreda 5 otrok na žensko naprej pa se smer sprememb obrne v nasprotno
smer in deleži začno naraščati.
Kriterij opredeljevanja mestnosti »po gostoti« z uporabo števila prebi-
valcev na hišno številko se je izkazal za neustreznega tudi pri doseženi sto-
pnji izobrazbe. To neustreznost utemeljujemo na primeru (Preglednica 8)
razdelitve prebivalcev, starih 15 let in več, v tri temeljne izobrazbene razre-
de. Tudi tokrat smo kazalnike računali na podlagi delitve na mestno in ne-
mestno prebivalstvo (tri preglednice s tremi vrsticami in dvema stolpcema).
V preglednici so tudi v tem primeru prikazani le deleži po razredih in sku-
paj za mestno prebivalstvo, staro 15 let in več, od vsega toliko starega prebi-
valstva in seveda za vsako od opredelitev mestnosti.
Preglednica 8: Mestno prebivalstvo (15 let in več, 1. 1. 2011) glede na stopnjo izobrazbe po treh
70 različnih opredelitvah mestnih območij (mestnosti).
Table 8: Urban Population (Age 15 and More; 1. 1. 2011) by Education Level According to Three Diffe-
rent Definitions of Urban Areas.
Izobrazba/Education Delež mestnega ženskega prebivalstva od 15 let in več star- Skupaj/Total
ih žensk/
Share of female urban population of all women age 15 and more
Opredelitev mestnih območij/Definition of urban areas
»statistična«/ »velikostna«/ »po gostoti«/
»statistical« »according to size« »according to density«
Brez izobrazbe in osnovnošolska/ 43,2 % 36,7 % 32,1 % 513.079
No education and elementary
Srednja izobrazba/Secondary level 50,7 % 43,0 % 31,0 % 938.588
Terciarna izobrazba/Tertiary level 61,9 % 53,5 % 32,4 % 307.669
Skupaj/Total 50,5 % 43,0 % 31,5 % 1.759.336
φ-koeficient/φ coefficien 0,12 0,11 0,01
Čuprovov T/Tschuprow's T 0,10 0,09 0,01
Cramerjev V/Cramer's V 0,12 0,11 0,01
Pearsonov C/Pearson's C 0,09 0,08 0,01
Največja vrednost Pearsonovega C/ 0,71 0,71 0,71
Pearson's C maxium value
Vir: Mikropodatki, SURS, 2014.
Tudi v tem primeru pri prvih dveh opredelitvah vidimo, da v smeri od
nižje k višji stopnji izobrazbe delež mestnih prebivalcev s takšno stopnjo iz-
obrazbe raste. Podpovprečen je samo v razredu najnižje izobrazbene ravni,
zelo blizu povprečju pri srednji in daleč nad povprečjem pri najvišji (terci-
arni) stopnji izobrazbe.
nje sprememb enako kot pri prvih dveh opredelitvah vse do 5. razreda. Od
razreda 5 otrok na žensko naprej pa se smer sprememb obrne v nasprotno
smer in deleži začno naraščati.
Kriterij opredeljevanja mestnosti »po gostoti« z uporabo števila prebi-
valcev na hišno številko se je izkazal za neustreznega tudi pri doseženi sto-
pnji izobrazbe. To neustreznost utemeljujemo na primeru (Preglednica 8)
razdelitve prebivalcev, starih 15 let in več, v tri temeljne izobrazbene razre-
de. Tudi tokrat smo kazalnike računali na podlagi delitve na mestno in ne-
mestno prebivalstvo (tri preglednice s tremi vrsticami in dvema stolpcema).
V preglednici so tudi v tem primeru prikazani le deleži po razredih in sku-
paj za mestno prebivalstvo, staro 15 let in več, od vsega toliko starega prebi-
valstva in seveda za vsako od opredelitev mestnosti.
Preglednica 8: Mestno prebivalstvo (15 let in več, 1. 1. 2011) glede na stopnjo izobrazbe po treh
70 različnih opredelitvah mestnih območij (mestnosti).
Table 8: Urban Population (Age 15 and More; 1. 1. 2011) by Education Level According to Three Diffe-
rent Definitions of Urban Areas.
Izobrazba/Education Delež mestnega ženskega prebivalstva od 15 let in več star- Skupaj/Total
ih žensk/
Share of female urban population of all women age 15 and more
Opredelitev mestnih območij/Definition of urban areas
»statistična«/ »velikostna«/ »po gostoti«/
»statistical« »according to size« »according to density«
Brez izobrazbe in osnovnošolska/ 43,2 % 36,7 % 32,1 % 513.079
No education and elementary
Srednja izobrazba/Secondary level 50,7 % 43,0 % 31,0 % 938.588
Terciarna izobrazba/Tertiary level 61,9 % 53,5 % 32,4 % 307.669
Skupaj/Total 50,5 % 43,0 % 31,5 % 1.759.336
φ-koeficient/φ coefficien 0,12 0,11 0,01
Čuprovov T/Tschuprow's T 0,10 0,09 0,01
Cramerjev V/Cramer's V 0,12 0,11 0,01
Pearsonov C/Pearson's C 0,09 0,08 0,01
Največja vrednost Pearsonovega C/ 0,71 0,71 0,71
Pearson's C maxium value
Vir: Mikropodatki, SURS, 2014.
Tudi v tem primeru pri prvih dveh opredelitvah vidimo, da v smeri od
nižje k višji stopnji izobrazbe delež mestnih prebivalcev s takšno stopnjo iz-
obrazbe raste. Podpovprečen je samo v razredu najnižje izobrazbene ravni,
zelo blizu povprečju pri srednji in daleč nad povprečjem pri najvišji (terci-
arni) stopnji izobrazbe.