Page 50 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu

modela. Takšen model, bodisi kvalitativni ali kvantitativni, je v svetu zelo
uporaben za testiranje vizij strateškega razvoja.

Model je poskus identifikacije ključnih spremenljivk v situaciji in hkra-
ti odnos, ki obstoji med njimi. Modeliranje v turizmu stremi k razumeva-
nju kompleksnih odnosov in pomoči pri upravljanju prostora ali procesa.
Npr., v ekonometričnem napovedovanju turističnih tokov je namen mo-
deliranja pomoč pri ocenjevanju števila turistov v prihodnosti, hkrati pa je
tudi dovoljenje za sprejemanje informiranih odločitev (Jafari 2000).

Med razvojem in blaginjo civilne družbe obstoji močna vez. Odločitve,
ki vključujejo široke finančne, tehnične in logistične resurse, zahtevajo od-
ločitvene simulacije prej, preden gredo v določene akcije v proizvodnem ali
storitvenem procesu. Hiter razvoj informacijske tehnologije, posebno in-
terneta in globalnih komunikacij, je povzročil spremembe v kompleksnih
50 turističnih sistemih in tako tudi v turizmu. Sestava turističnega sistema
je postala bolj ploska, odprta in prilagodljiva novim povezavam v okolju.
Način dela se je spremenil, prav tako tudi meje in organizacije sistemov.
Gonilna sila neke organizacije je danes informacijsko procesiranje, odlo-
čanje in učenje. Tržno okolje je postalo globalno.To je postalo tipično tudi
za turistične organizacije. Turistični podsistemi so močno povezani drug
z drugim, kar jim onemogoča mehko doseganje svetovnega trga, po dru-
gi strani pa svetovni trg zahteva hitre reakcije s strani turistične industri-
je kot vodilne v storitveni industriji 21. stoletja. Turistične organizacije pri-
padajo medkompleksnim turističnim sistemom z globalnimi in lokalnimi
lastnostmi. V ospredju je zahteva po hitrih in integralnih odločitvah, za-
dovoljstvu turistov kot uporabnikov storitev ter zadovoljstvu turističnih
organizacij kot posrednikov storitev. Zahteva odločitve, ki velikokrat od-
sevajo nasprotne interese, vplivati pa morajo na konkurenčno prednost tu-
rističnega sistema. Zato nujno potrebujemo odličen metodološki pristop k
tem problemom.

Kot rečeno se bomo naslonili na metode in orodje sistemske dinami-
ke in sistemskega mišljenja. Pri vsem naštetem pa ne smemo pozabiti, da
igrata pri reševanju problemov najpomembnejšo vlogo človeška spretnost
in kreativnost. Torej lahko sklepamo, da mora biti teamsko delo vključe-
no v odločitveni proces za doseganje zadovoljive rešitve. Implementaci-
ja sistema za podporo skupinskemu odločanju omogoča udeležencem te-
stiranje različnih poslovnih scenarijev in delitev pogleda na problem. Na
koncu so posredni učinki testnih scenarijev razumljeni v okolju, ki želi
manj tvegati pred dejanskim prenosom v storitveni proces (Legna Ver-
na 2000).
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55