Page 48 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 48
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu

je ponudbe pomembna oblika atraktivnih turističnih centrov za
navtične in druge goste.

Ob tem pa obstaja vrsta turističnih programov, ki vsebujejo različne
povezane turistične produkte oziroma storitve in so izhodišče za pozici-
oniranje turistične ponudbe. Strategija slovenskega turizma je selektivna
(omejena s turističnimi področji, atrakcijami, inovativnimi programi, tu-
rističnimi centri) in poudarja uravnotežen razvoj (trajnostni razvoj, javni-
-zasebni-civilni sektor). Strategija razvoja slovenskega turizma je uravnote-
žena, ker vsebuje uravnoteženost treh temeljnih komponent trajnostnega
razvoja: gospodarske uspešnosti, ekološke usmerjenosti in sociabilnosti
(globalna vključenost okolja). Podjetniški model razvoja slovenskega turiz-
ma temelji na podjetniških nosilcih in njihovih programskih usmeritvah.
Turistično gospodarstvo se organizira svobodno, glede na svoje interese in
48 konkurenčne prednosti. Država normativno ne postavlja nobene sheme re-

gionalnega ali lokalnega organiziranja niti interesnega povezovanja. Te-
meljne usmeritve države na turističnem področju, ki so lahko napotek in
merilo poslovnega in področnega organiziranja, predstavlja strategija ra-
zvoja in vsakoletna politika razvoja slovenskega turizma.
Država oblikuje štiriletno strategijo razvoja slovenskega turizma, ki jo
vsako leto dopolnjuje in spreminja z metodo drsnega načrtovanja. Vsako
leto pripravi izvedbeni dokument tekoče turistične politike, ki omogoča
letno (teoretično dvoletno) načrtovanje izvedbenih aktivnosti na podro-
čju slovenskega turizma. Strategija razvoja slovenskega turizma in letna po-
slovna politika sta središčna instrumenta usmerjanja slovenskega turizma z
makroekonomske ravni. Letni poslovni načrt razvoja slovenskega turizma
vsebuje: infrastrukturni načrt, marketinški načrt, načrt razvoja človeških
virov ter investicijski načrt.
Politika razvoja slovenskega turizma temelji na projektnem pristopu,
timskem delu in horizontalnem spodbujanju turističnega podjetništva.
Država ima širok program za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti.
Turistična podjetja lahko sodelujejo v vseh splošnih programih, ki spodbu-
jajo njihovo konkurenčno sposobnost, inovativnost, podjetništvo in inte-
lektualni kapital. Razvoj menedžerskih sistemov in usposabljanje mene-
džmenta v turističnih podjetjih je najpomembnejši vzvod konkurenčne
sposobnosti slovenskega turizma.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53