Page 142 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 142
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

italijanske države do slovenske manjšine, češ »ubogi zamejci«, kakor pa iz
dejanskega interesa za uspešne zgodbe manjšine. Isti sogovornik celo suge-
rira, da bi bili uspehi manjšincev verjetno tako v slovenskih kakor italijan-
skih nacionalnih medijih drugače obravnavani in najbrž bolj izdatno pred-
stavljeni, če ne bi nosili manjšinskega predznaka. To spoznanje, ki postavlja
tako dominanten italijanski kakor tudi slovenski državni diskurz v enako
kulturno kontradikcijo, je za pravoverni ali celo naivni manjšinski akterski
pogled, ki verjame v zaščito slovenskega nacionalnega diskurza tudi z nje-
govih najvišjih političnih leg, več kot neprijetno, če ne kar razočarajoče. In
ni naključje, da skušajo ta intimni razočarani manjšinski pogled nekateri
sogovorniki balansirati z upanjem, da je morda moč v medijih prepoznav-
nost in veljavnost manjšine dvigniti na višji nivo.

Na področju odgovorov, ali so slovenski nacionalni, manjšinski in ita-
lijanski večinski mediji zainteresirani oziroma dovzetni za »promoviran-
je« dosežkov manjšine, so sogovorniki stkali bogato mrežo raznovrstnih
stališč, ki se vozliščijo okrog naslednjih vrednostno obarvanih konstatacij:
– manjšinski mediji so edini, ki sistematično poročajo o simbolnih

uspehih manjšine (INFm17, INFž3, INFm2);
– manjšinski mediji sicer poročajo o dogajanju v zamejstvu, vendar

premalo izpostavljajo pozitivne zgodbe posameznikov ali kolek-
tivov (INFm1);
– italijanski večinski mediji se čedalje bolj zanimajo za posamezna
področja manjšine, npr. športne dosežke in kulturne osebnosti
(INFm18, INFm4);
– italijanski večinski mediji ignorirajo dosežke in simbole manjšine
(INFž16);
– osrednji slovenski mediji ne kažejo interesa, da bi manjšino pred-
stavili svojim državljanom (INFž16);
– osrednji slovenski mediji so zainteresirani za poročanje o manjši-
ni, če ta pokaže večjo angažiranost in agilnost (INFm9, INFm8);
– osrednji slovenski in večinski italijanski mediji pokažejo inte-
res za manjšino le v primeru problemov ali konfliktov (INFm2,
INFm1);
– osrednji slovenski mediji pokažejo interes za poročanje o manjši-
ni le v primeru problemov ali konfliktov (INFž3);
– glavni problem manjšinskih medijev je simpatizersko predstav­
ljanje dosežkov lastne skupnosti oziroma pomanjkanje kritičnos-
ti do dosežkov manjšine (INFm10).

142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147