Page 225 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 225
časopis in njegovi bralci ...

časen splet raznih aktivnosti kulturne produkcije. V pričujočem prispev-
ku bomo z uporabo zbrane etnografije poskušali predstaviti uvid v neki
lokalni producentski in konzumentski medijski habitus ter presoditi, kaj
ga določa.

Naša etnografija je nasledek terenskega raziskovanja8 med 42 vključe-
nimi posamezniki oziroma posameznicami, ki so bodisi ustvarjalci časopi-
sa Primorske novice bodisi njegovi bralci bodisi uporabniki drugih medijev.
Izbira teh posameznikov oziroma posameznic se ni ravnala po kakšnem
posebnem starostnem ali spolnem ključu. Edini ključ, po katerem smo ši-
rili informatorsko bazo, je medijska konzumacija informatorjev v najšir-
šem smislu. Tako smo v raziskavo pritegnili pet sodelujočih iz časopisne
hiše Primorske novice ter 37 bralcev/-lk oziroma uporabnikov/-ic medijev.

Intervjuji so bili pretežno izvedeni z rezidenčnimi informatorji, ki pri-
hajajo z območja priobalnega dela Primorske. Večina intervjujev je bila
posneta z diktafoni in so trajali od 15 do 60 minut. Sledila je kvalitativna
obdelava zbrane etnografije (transkribiranje, povzemanje, izbor in identi-
ficiranje relevantnih izrek ter informacij, vzpostavljanje odnosov med izre-
kami ipd.). Vsem sodelujočim je bila zagotovljena anonimnost: njihova
imena so zato dostopna le avtorju prispevka. Posnetki pogovorov in njih-
ovi transkripti so materialno hranjeni v avtorjevem arhivu in so obravna-
vani kot strogo interno delovno gradivo, ki zaradi zaščite informatorjev ni
primerno za objavo.

Naj na kratko pojasnimo še strukturo informatorjev. Z vidika profe-
sionalnega oziroma identitetnega akterskega vidika etnografijo sestavljajta
dve vrsti informatorjev, in sicer producenti konzumenti medijev (zastopani
v manjšinskem deležu kot zaposleni Primorskih novic v profilu novinarja,
urednika ali drugovrstnega medijskega delavca) in konzumenti kokreator-
ji medijev (zastopani v večini v identitetnem profilu bralca, poslušalca, gle-
dalca, odjemalca oziroma uporabnika medijskih sporočil). Prva skupini-
ca informatorjev daje podlago za izdelavo specialne etnografije Primorskih
novic v podobi uredništva in medijske hiše, medtem ko večinska skupi-

8 Tu se avtor zahvaljuje študentkam in študentom magistrskega študija »Komuniciranje
in mediji« z Oddelka za medijske študije Fakultete za humanistične študije Univerze na
Primorskem, ki so v okviru predmeta »Televizija in antropologija občinstev« v študij-
skem letu 2011/2012 pomagali izvajati terensko delo ter zbrane intervjuje vestno tran-
skribirati: Jana Belcijan, Mateja Markučič, Adrijana Brčina, Blaž Blažič, Grega Lednik,
Jana Cigoj, Maša Radič, Maša Zupančič, Mateja Clarici, Nataša Matijević, Sara Križ-
man, Tijana Parčetić, Tina Vlašič, Valentina Umek. Terenska raziskava je potekala od
februarja do maja 2012.

225
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230