Page 313 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 313
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

Slika 38: Satirični uporabniški vodnik po akademski krilatici YouTuba kot skupnosti
Vir: https://www.youtube.com/watch?v=IMOc_xHUWvk (zajem zaslonske slike:
V. Kotnik)
Njihove youtuberske zgodbe in izpovedi so paradoksno razblinjale mite o
YouTubu, a istočasno za sabo puščale nekaj globoko mitskega o YouTubu,
neko reapropriirano kolektivno legendo o skupnosti, ki so ji pripadali.

Sociologija YouTuba: Komuniciranje, ekranizacija,
samopredstavljanje
Absolventka iz Ankarana, ki YouTube uporablja vsak dan in ima tudi svoj
kanal, je dejala, da ga uporablja za »prikazovanje lastnih interesov, promo-
cije, samopromocije, oglaševanja« (INFž39). Na vprašanje, kaj vse počne na
YouTubu, pove: »Na YouTubu imam kanal, na katerem pa ne objavljam vi-
deov. Imam ga predvsem zato, ker omogoča shranjevanje priljubljenih po-
snetkov, delanje playlist, naročanje na videe znanih glasbenikov in ostalo.
Tudi lajkam in komentiram zelo redko, pravzaprav nikoli. Lahko bi rekla,
da aktivno uporabljam YouTube samo kot gledalka.« Glede na njeno speci-
fično uporabo smo poskušali dalje izvedeti, kam bi se uvrstila, med aktiv-
no ali pasivno uporabnico, in dobili pomenljiv odgovor: »Predvsem zaradi

313
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318