Page 314 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 314
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

tega, ker ne objavljam in komentiram, bi rekla, da sem pasivna uporabni-
ca. Čeprav glede na to, koliko časa na YouTubu preživim, lahko sklepam, da
bi me marsikdo uvrstil med aktivne uporabnike«. Dodatno je nato razloži-
la, da je sicer razmišljala, da bi začela tudi sama z objavljanjem, vendar se je
vse ustavilo pri tuhtanju, kaj sploh objaviti, da bi jo nekako ustrezno pred-
stavljalo. Manj zadržkov glede objavljanja ima študent s Koroškega, ki nam
je pojasnil, da se ukvarja z glasbo, zato mu je v interesu, da »me ljudje lah-
ko vidijo in slišijo … aktivno delujem od leta 2011, od objave mojega prvega
profesionalnega videospota. Takrat sem vse skupaj začel jemati bolj resno in
redno objavljati nove izdelke. Sem pa vsake toliko objavljal tudi prej. Vmes
so mi tudi vdrli in mi izbrisali vse videe, toda nisem obupal in objavljal nap-
rej … Na začetku nisem imel nekega namena, da dobivam oglede in me ljud-
je spoznavajo. Objavljal sem za zabavo in tudi iz dolgčasa. Potem sem sčaso-
ma dojel, kako vse skupaj deluje in da lahko YouTube izkoristim tudi za kaj
večjega. Ugotovil sem, da so merilo YouTuba ogledi in sem začel na tem na-
črtno delati, predvsem z objavami na socialnih omrežjih. Tako da, na začet-
ku je bilo vse skupaj bolj za hec, danes pa se trudim, da bi prav prek YouTuba
postal čim bolj prepoznaven in uspešen, predvsem na slovenski rap sceni ...
kasneje sem začel zbirat tudi prve naročnike oziroma subscriberje. Zdaj sem
postal tudi partner na YouTubu in si spremenil nick … tako da zdaj obja-
vljam vse videe na tem kanalu. Zadnje čase bolj slabo. Nazadnje sem resen
projekt objavil lani avgusta, torej je od tega že več kot eno leto. Drugače pa
sem vsake dva, tri mesece objavljal nove projekte, torej videospote. Vmes sem
zaradi takšnih in drugačnih razlogov malo izgubil voljo, vendar sem spet
na tem, da začnem objavljati. Tako da bo v kratkem … Vsebina je večino-
ma glasbena. Med drugim se najde tudi kakšen zabaven video, ki je bil ob-
javljen bolj iz dolgočasja, vendar več ali manj objavljam svoje glasbene vide-
ospote. Drugače pa svoje YouTube videe veliko objavljam tudi na Facebooku
in Twitterju« (INFm38). Iz povedanega lahko izluščimo, da je ločnica med
amaterskim in profesionalnim na YouTubu predvsem stvar partikularnih
okoliščin rabe. Amaterji, ki želijo YouTube izkoristiti za čim boljšo promo-
cijo svojih izdelkov, se precej več ukvarjajo s profesionalizacijo svoje you-
tuberske prakse, kakor bi jim to pripisali. Informator nam pravzaprav go-
vori o resnosti samopredstavljanja12 na YouTubu, da bi postal verodostojen
protagonist glasbene scene. Za objavljanjem videov stoji dolgotrajno načr-
tovanje in strateška priprava izdelka, ki ji pravi »projekt«. A če nam na eni

12 O resnosti in distinktivnosti samopredstavljanja se morda še neposredneje razpravlja v
razmerju do selfija (gl. Praprotnik 2016: 1–17).

314
   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319