Page 339 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 339
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

Namesto zaključka

Prakse youtuberjev vključujejo različne tipe družbene interakcije in zade-
vajo različna področja človekovega udejstvovanja, zato jih moramo imeti za
prakse kulturne produkcije, distribucije in konsumpcije, ki jih pomembno
sorazvijajo njihovi uporabniki. Na podlagi nanizanih etnografskih infor-
macij lahko sklepamo, da obstaja možnost različnih interpretacij življenja
na YouTubu. Youtuberstvo je avtoreprezentacija, zamišljena skupnost, mit-
ski diskurz, komunikacijska praksa, avtentifikacija družbene realnosti, do-
kazilo sonavzočnosti, občutek sopripadnosti, medijska industrija, surogat
novinarstva, personaliziran medij, promocijska strategija, tržna niša, po-
slovna praksa, družbena vloga, digitalni arhiv, participatorna kultura, mre-
ža kolektivne memorije, transmedijska arena, avdiovizualna džungla, nar-
cistična patologija in še bi lahko naštevali. Pričujoča etnografija kaže, da je
YouTube platforma, na kateri youtuberji lahko doživljajo različne oblike in
stopnje spletnega angažmaja v produkciji, distribuciji in konzumaciji vse-
bin, razvijajo in razširjajo svoje družbene mreže ter realizirajo svoje potre-
be in poslovne ali zasebne interese v okviru youtuberske participatorne kul-
ture. Nekateri informatorji izkazujejo javno delovanje na YouTubu s tem,
ko vodijo svoje kanale, komentirajo, všečkajo, delijo in objavljajo svoje vse-
bine, spet drugi so oblikovali diskretnejše oblike zasebne socializacije na
YouTubu v obliki ogledovanja vsebin in iskanja videoposnetkov. Nekateri
YouTube tretirajo kot nadomestilo za tradicionalne medije, zlasti televizijo,
zato svoje uporabniške prakse, zlasti imetniki kanalov, radi personalizira-
jo, drugim je to le platforma brez uporabnikovega osebnega odtisa ali sledi
v YouTubovi socialni interakciji. Nekateri informatorji svojo youtubersko
identiteto fiksirajo v povezavi s posameznimi socialnimi skupinami, kate-
rim pripadajo na YouTubu, drugi izpričujejo manj pripeto, manj odvisno
vlogo, ki jo odigravajo na platformi. Tako za tiste, ki so se opisali kot aktiv-
ni youtuberji, kakor za tiste, ki se imajo le za pasivne uporabnike YouTuba,
pa velja reči, da oboji koristijo širok spekter tehničnih veščin in socialnih
strategij, s katerimi dosegajo ali skušajo doseči različne stopnje vidnosti v
njihovih youtuberskih dejavnostih. Informatorske izreke so nas tudi nape-
ljale na uvid, da odnos do vprašanj okrog ustvarjanja youtuberskih skup-
nosti, vzdrževanja socialnih interakcij, upravljanja z uporabniško javno-
stjo, zasebnostjo in intimnostjo, oddaljenostmi in bližinami, pripadnostmi
in distinkcijami, znatno variira glede na individualne potrebe in različne
tipe družbenih razmerij, ki jih naši informatorji na YouTubu vzpostavljajo.
Ljudje, ki niso pogosti uporabniki YouTuba ali gojijo skepso do platforme,

339
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344