Page 186 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
Ocena multiplega regresijskega modela je prikazana v preglednici 94.
Preglednica 94: Ocena regresijskega modela za organizacijsko klimo in donosnost kot
sestavino uspešnosti poslovanja
Povzetek modela 0,509
R 0,259
R2 0,213
Popravljen R2
ANOVA 5,654
F 0,000
p
186 Na osnovi multiplega korelacijskega koeficienta R = 0,509 ocenjuje-
mo, da je povezanost odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina us-
pešnosti poslovanja z neodvisnimi spremenljivkami organizacijske klime
zmerna in pozitivna. Popravljen determinacijski koeficient R2 = 0,213 iz-
kazuje, da lahko z vključenimi neodvisnimi spremenljivkami pojasnimo
21,3 % variabilnosti odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina uspeš-
nosti poslovanja.
Ob pregledu regresijskih koeficientov in rezultatov t-testov lahko iz
preglednice 95 razberemo, da sta pri stopnji tveganja 0,05 statistično zna-
čilna regresijska koeficienta pri spremenljivkah Vodenje (X1, b = 0,352,
p = 0,044) in Kariera (X2, b = 0,335, p = 0,036).
V preglednici 95 so prikazani koeficienti regresijskega modela spre-
menljivk organizacijska klima in donosnost kot sestavina uspešnosti
poslovanja.
H3a: Organizacijska klima pozitivno vpliva na donosnost kot sestavino
uspešnosti poslovanja.
Sklep: Povezanost med organizacijsko klimo in spremenljivko donos-
nost kot sestavina uspešnosti poslovanja je pozitivna in pri vseh spremen-
ljivkah, razen pri eni, tudi statistično značilna. Regresijska analiza je po-
kazala, da od šestih spremenljivk organizacijske klime le dve statistično
značilno vplivata na donosnost kot sestavino uspešnosti poslovanja, zato
lahko podhipotezo le delno potrdimo. Ugotovili smo torej, da na donos-
nost kot sestavino uspešnosti poslovanja vplivata spremenljivki vodenje
in kariera, kar pomeni, da naj bodo turistične agencije za povečanje do-
nosnosti kot sestavine uspešnosti poslovanja pozorne predvsem na vode-
nje (delegiranje dela) in razvoj kariere.
Preglednica 94: Ocena regresijskega modela za organizacijsko klimo in donosnost kot
sestavino uspešnosti poslovanja
Povzetek modela 0,509
R 0,259
R2 0,213
Popravljen R2
ANOVA 5,654
F 0,000
p
186 Na osnovi multiplega korelacijskega koeficienta R = 0,509 ocenjuje-
mo, da je povezanost odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina us-
pešnosti poslovanja z neodvisnimi spremenljivkami organizacijske klime
zmerna in pozitivna. Popravljen determinacijski koeficient R2 = 0,213 iz-
kazuje, da lahko z vključenimi neodvisnimi spremenljivkami pojasnimo
21,3 % variabilnosti odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina uspeš-
nosti poslovanja.
Ob pregledu regresijskih koeficientov in rezultatov t-testov lahko iz
preglednice 95 razberemo, da sta pri stopnji tveganja 0,05 statistično zna-
čilna regresijska koeficienta pri spremenljivkah Vodenje (X1, b = 0,352,
p = 0,044) in Kariera (X2, b = 0,335, p = 0,036).
V preglednici 95 so prikazani koeficienti regresijskega modela spre-
menljivk organizacijska klima in donosnost kot sestavina uspešnosti
poslovanja.
H3a: Organizacijska klima pozitivno vpliva na donosnost kot sestavino
uspešnosti poslovanja.
Sklep: Povezanost med organizacijsko klimo in spremenljivko donos-
nost kot sestavina uspešnosti poslovanja je pozitivna in pri vseh spremen-
ljivkah, razen pri eni, tudi statistično značilna. Regresijska analiza je po-
kazala, da od šestih spremenljivk organizacijske klime le dve statistično
značilno vplivata na donosnost kot sestavino uspešnosti poslovanja, zato
lahko podhipotezo le delno potrdimo. Ugotovili smo torej, da na donos-
nost kot sestavino uspešnosti poslovanja vplivata spremenljivki vodenje
in kariera, kar pomeni, da naj bodo turistične agencije za povečanje do-
nosnosti kot sestavine uspešnosti poslovanja pozorne predvsem na vode-
nje (delegiranje dela) in razvoj kariere.