Page 186 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
Ocena multiplega regresijskega modela je prikazana v preglednici 94.

Preglednica 94: Ocena regresijskega modela za organizacijsko klimo in donosnost kot
sestavino uspešnosti poslovanja

Povzetek modela 0,509
R 0,259
R2 0,213
Popravljen R2
ANOVA 5,654
F 0,000
p

186 Na osnovi multiplega korelacijskega koeficienta R = 0,509 ocenjuje-
mo, da je povezanost odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina us-

pešnosti poslovanja z neodvisnimi spremenljivkami organizacijske klime

zmerna in pozitivna. Popravljen determinacijski koeficient R2 = 0,213 iz-

kazuje, da lahko z vključenimi neodvisnimi spremenljivkami pojasnimo

21,3 % variabilnosti odvisne spremenljivke donosnost kot sestavina uspeš-

nosti poslovanja.

Ob pregledu regresijskih koeficientov in rezultatov t-testov lahko iz

preglednice 95 razberemo, da sta pri stopnji tveganja 0,05 statistično zna-

čilna regresijska koeficienta pri spremenljivkah Vodenje (X1, b  =  0,352,
p = 0,044) in Kariera (X2, b = 0,335, p = 0,036).

V preglednici 95 so prikazani koeficienti regresijskega modela spre-

menljivk organizacijska klima in donosnost kot sestavina uspešnosti

poslovanja.

H3a: Organizacijska klima pozitivno vpliva na donosnost kot sestavino
uspešnosti poslovanja.

Sklep: Povezanost med organizacijsko klimo in spremenljivko donos-
nost kot sestavina uspešnosti poslovanja je pozitivna in pri vseh spremen-
ljivkah, razen pri eni, tudi statistično značilna. Regresijska analiza je po-
kazala, da od šestih spremenljivk organizacijske klime le dve statistično
značilno vplivata na donosnost kot sestavino uspešnosti poslovanja, zato
lahko podhipotezo le delno potrdimo. Ugotovili smo torej, da na donos-
nost kot sestavino uspešnosti poslovanja vplivata spremenljivki vodenje
in kariera, kar pomeni, da naj bodo turistične agencije za povečanje do-
nosnosti kot sestavine uspešnosti poslovanja pozorne predvsem na vode-
nje (delegiranje dela) in razvoj kariere.
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191