Page 185 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 185
Preverjanje hipotez

V preglednici 93 navajamo latentne spremenljivke konstruktov orga-
nizacijska klima in uspešnost poslovanja. Prve smo v posameznih podhi-
potezah hipoteze H3 uporabili kot neodvisne spremenljivke in jih primer-
jali s posamezno odvisno spremenljivko konstrukta uspešnost poslovanja.

Preglednica 93: Neodvisne spremenljivke konstrukta organizacijska klima in upoštevane
odvisne latentne spremenljivke konstrukta uspešnost poslovanja

Spremenljivke konstrukta organizacijska klima, Spremenljivke konstrukta uspešnost poslovanja, 185
upoštevane kot neodvisne spremenljivke: upoštevane kot odvisne spremenljivke:

notranji odnosi (OdnosKakovMotiv); donosnost: ROI, ROA, ROE;
vodenje (delegiranje dela) (Vodenje); rast: prihodki od prodaje (prihodki), povečanje števila
pripadnost organizaciji (Pripadnost); zaposlenih (zaposleni), dobiček (dobicek), povečanje
razvoj kariere (Kariera); tržnega deleža na domačem trgu (rast1), povečanje tržne-
zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje ga deleža na tujem trgu (rast2);
(ZadovoljNagrajevanj); dobičkonosnost TA: v primerjavi z vsemi
strokovno usposabljanje in učenje (Usposobljenost). konkurenčnimi turističnimi agencijami/poslovalnicami
(dobickonosnost1) in dobičkonosnost v primerjavi s tur-
ističnimi agencijami/poslovalnicami, ki so na trgu enako
število let in v enaki fazi razvoja (dobickonosnost2).

Preverjanje hipoteze H3 tako obsega tri podhipoteze, ki preverjajo
povezanost konstrukta organizacijska klima s posameznimi latentnimi od-
visnimi spremenljivkami konstrukta uspešnost poslovanja.

Preverjanje podhipotez je izvedeno v dveh korakih. V prvem koraku
s pomočjo korelacijske analize preverjamo jakost povezanosti med spre-
menljivkami konstrukta organizacijska klima in posamezno spremenljiv-
ko konstrukta uspešnost poslovanja. Nato pa modele obravnavamo s po-
močjo linearne regresijske analize ter ocenimo multipli regresijski model
(multipli korelacijski koeficient, popravljeni determinacijski koeficient).
Nazadnje ocenimo še vplivnost posameznih spremenljivk (dimenzij) or-
ganizacijske klime na posamezne latentne spremenljivke (dimenzije) us-
pešnosti poslovanja.

H3a: Organizacijska klima pozitivno vpliva na donosnost (ROI, ROA,
ROE) kot sestavino uspešnosti poslovanja.

Pri preverjanju podhipoteze smo uporabili neodvisne spremenljivke
konstrukta organizacijska klima in odvisno spremenljivko donosnost (ROI,
ROA, ROE) kot sestavina uspešnosti poslovanja (preglednica 93).

Korelacije spremenljivk OK s spremenljivko donosnost kot sestavi-
na UP so pozitivne in v vseh primerih, razen pri spremenljivki OdnosKa-
kovMotiv, statistično značilne (p < 0,043), vrednosti koeficientov pa so
med 0,170 in 0,378.
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190