Page 193 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 193
Razvoj celotnega
strukturnega modela vpliva
človeškega kapitala
in organizacijske klime
na uspešnost poslovanja

Celoten strukturni model smo izvedli na podlagi več korakov, pri čemer
smo upoštevali zastavljene hipoteze s podhipotezami in šele nato izobli-
kovali celoten strukturni model.

Strukturni model povezanosti človeškega kapitala in organizacijske
klime
Ponazoritev celotnega strukturnega modela povezanosti človeškega kapi-
tala in organizacijske klime kaže slika 10.

Vidimo, da je model vseboval 9 opazovanih spremenljivk s področja
človeškega kapitala (prenos znanja – nestimulativni, izobraževanje – tr-
ženje, izobraževanja – komuniciranje, uporaba znanja na lastnih izkuš-
njah, čas izobraževanj, prenos znanja – timski, shranjevanje znanja in pri-
dobivanje znanja) in 6 opazovanih spremenljivk s področja organizacijske
klime (notranji odnosi, vodenje (delegiranje dela), pripadnost organiza-
ciji, razvoj kariere, zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje ter strokovna
usposobljenost in učenje).

V celotnem strukturnem modelu je tako sodelovalo 15 opazovanih
spremenljivk. Povezanost med spremenljivkami konstrukta človeški ka-
pital in spremenljivkami konstrukta organizacijska klima je enostranska
in poteka v smeri od konstrukta človeški kapital h konstruktu organiza-
cijska klima (slika 10).
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198