Page 201 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 201
Razvoj celotnega strukturnega modela vpliva človeškega kapitala ...

Spremenljivke us- Smer vpliva Spremenljivke or- Standardiziran regresij Statistična
pešnosti poslovanja ganizacijske klime ski koeficient značilnost (p)

Donosnost <--- OdnosKakovMo- –0,138 0,202
tiv
Donosnost 0,052
Donosnost <--- Vodenje 0,194 0,286
Donosnost 0,045
<--- Pripadnost –0,093
Donosnost 0,002
<--- Kariera 0,216
Donosnost 0,076
<--- ZadovoljNagra- 0,270
Dobičkonosnost TA jevanj 0,046

Dobičkonosnost TA <--- Usposobljenost 0,178 0,503
Dobičkonosnost TA ***
Dobičkonosnost TA <--- OdnosKakovMo- 0,209 0,027
tiv
Dobičkonosnost TA 0,107
<--- Vodenje 0,065
Dobičkonosnost TA 0,014
Rast <--- Pripadnost 0,393 0,053 201

<--- Kariera –0,233

<--- ZadovoljNagra- –0,137
jevanj

<--- Usposobljenost –0,238

<--- Usposobljenost –0,200

Legenda: *** – p (stopnja značilnosti) je < 0,001.

Celotni strukturni model vpliva človeškega kapitala in organizacijske
klime na uspešnost poslovanja
Ponazoritev celotnega strukturnega modela vpliva konstrukta človeški
kapital in konstrukta organizacijska klima na uspešnost poslovanja TA
kaže, da je model vseboval 9 opazovanih spremenljivk s področja človeškega
kapitala (prenos znanja – nestimulativni, izobraževanje – trženje, izobra-
ževanja – komuniciranje, uporaba znanja na lastnih izkušnjah, čas izo-
braževanj, prenos znanja – timski, shranjevanje znanja, pridobivanje zna-
nja in uporaba znanja). Model je vseboval še 6 opazovanih spremenljivk s
področja organizacijske klime (notranji odnosi, vodenje (delegiranje dela),
pripadnost organizaciji, razvoj kariere, zadovoljstvo zaposlenih in nagra-
jevanje ter strokovna usposobljenost in učenje) in 10 opazovanih spremen-
ljivk s področja uspešnosti poslovanja (rast: prihodki od prodaje, povečanje
števila zaposlenih, povečanje tržnega deleža na domačem in tujem trgu in
dobiček; donosnost: ROI, ROA, ROE ter dobičkonosnost TA: primerjava z
dobičkom z vsemi konkurenčnimi turističnimi agencijami/poslovalnicami
in tudi v primerjavi s turističnimi agencijami/poslovalnicami, ki so na trgu
enako število let in v enaki fazi razvoja).
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206