Page 122 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 122
KONSISTENTNOST PROIZVODA TURISTIČNE
DESTINACIJE

Dr. Gorazd Sedmak
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica

E-mail: gorazd.sedmak@fts.upr.si

POVZETEK

Konsistentnost proizvoda turistične destinacije je v strokovni literaturi
pogosto omenjana kot pogoj za učinkovito uveljavljanje trženjske znamke
in pomemben dejavnik konkurenčnosti. Kljub temu pa je konkretnih
raziskav o vlogi konsistentnosti v destinacijskem managementu in
dejanskih posledicah nekonsistentne ponudbe zelo malo, pa še te se
lotevajo problematike parcialno. V prispevku je najprej podan pregled
različnih vidikov obravnave (ne)konsistentnosti v turistični ponudbi na
ravni destinacije, nato pa rezultati kvalitativne raziskave o vlogi
konsistentnosti v destinacijskem managementu. Ti kažejo, da je
konsistentnost ponudbe strateški dejavnik konkurenčnosti destinacije, ki
pa je pri turistih, pa tudi turističnih ponudnikih, le redko ozaveščen.
Odsotnost konsistentnosti se kaže v zmedi in razočaranju turistov ter
posledično upadu obiska oz. izgubi zahtevnejših gostov.

Ključne besede: turistični proizvod, konsistentnost, turistična destinacija,
strateški management

UVOD

Turistični proizvod

Turistični proizvod za razliko od »klasičnih« industrijskih proizvodov nima
enoznačne definicije. Lahko ga obravnavamo z zornega kota ponudbe ali z
zornega kota povpraševanja (Mihalič, 1999). V prvem primeru gre za določeno
storitev ali izdelek posameznega ponudnika, npr. nočitev, obrok, ogled
razstave, izlet ipd. S stališča turista gre v tem primeru za delno izkušnjo na
turističnem potovanju, ki jo ta doživi/kupi pri enemu ponudniku. Z vidika
turista je celoten turistični proizvod celotno doživetje, ki ga doživi od trenutka,
ko zapusti kraj stalnega bivališča, do trenutka, ko se vanj vrne (Burkart, Medlik,
1975, str. 132). Turist dejansko vrednoti svoj dopust kot celoto, za katero je
moral odšteti določeno vsoto denarja in za katero je potrošil določen čas. Jafari

120
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127