Page 127 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 127
ačnih pričakovanj«), drugi ocenjuje, da je konsistentnost pomembnejša
za turiste, ki se večkrat vračajo v destinacijo in bolj zahtevne turiste – tiste,
»ki vedo kaj si želijo oz. pričakujejo v destinaciji in so za to pripravljeni
odšteti tudi nekaj več denarja. Za turiste pri katerih prevlada le cena,
konsistentnost ponudbe ni tako pomembna«.

4. Konsistentnost katerih elementov je najpomembnejša za splošni vtis
skladnosti ponudbe?
Za vtis konsistentnosti je najbolj pomembna je konsistentnost vsebine in
odsotnost vrzeli v ponudbi destinacije (I1) in pa realno razmerje med
cenovno ravnijo in kakovostjo ponudbe destinacije (I2).

5. Kaj so glavne posledice/slabosti nekonsistentne ponudbe?
Nekonsistentna ponudba povzroči pri obiskovalcih zmedo, včasih pa tudi
razočaranje in posledično upad obiskovalcev (I1). Nastopi nezaupanje
gosta do ponudbe v destinaciji. Neusklajenost se pozna tudi na kakovosti
storitev in odnosu zaposlenih do gosta, pa tudi poslabšanih odnosih med
turističnimi delavci (I2).

6. Kdo je subjekt/organizacija, ki bi morala skrbeti za konsistentnost
ponudbe na ravni destinacije?
Smernice za konsistentno ponudbo na državni ravni mora podati NTO
(nacionalna turistična organizacija), na nižjih ravneh destinacije pa se ta
naloga preslika na LTO (lokalne turistične organizacije), ki morajo
smernice prenesti naprej do vseh lokalnih turističnih subjektov. Ključno
je, da »se turistični subjekti, tako turistične organizacije, kot hoteli in
ponudniki turističnih doživetij, med seboj povezujejo in sodelujejo« (I1).
Čeprav so DMO (na različnih ravneh) odgovorne za to, so v praksi velika
turistična podjetja tista, ki samostojno oblikujejo svojo ponudbo in izvajajo
svoje poslovne politike. DMO igra lahko pri tem pomembno povezovalno
in informativno vlogo. Dobro je, če so čim bolj jasno opredeljeni in vsem
sporočeni skupni cilji, ki naj bi jim vsi parterji v destinaciji sledili (I2).

7. Kakšne so vloge in odnosi med posameznimi deležniki in elementi
ponudbe destinacije glede konsistentnosti?
DMO se mora v prvi vrsti zavedati pomembnosti konsistentnosti. Njena
naloga je, da svojo vizijo prenese na turistične ponudnike, in da v celostno
ponudbo logično vplete primarne privlačnosti ter dogodke in aktivnosti.
Pomembno je, da skuša vse deležnike animirati in vključiti v svoje
projekte, ki se iz leta v leta logično nadgrajujejo in dopolnjujejo (I1).

125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132