Page 126 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 126
RAZISKAVA

Metodologija

Metoda raziskave je bil kvalitativni intervju z dvema izkušenima
managerjema DMO relativno pomembnih turističnih destinacij v Sloveniji
– prvi intervjuvanec (I1) deluje v okviru javnega sektorja na Obali, drugi
(I2) pa je bil dolgoletni vodja zavoda za turizem na Gorenjskem. Intervjuji
so bili opravljeni osebno v letu 2013. Intervjuvancema smo postavili
sedem vodilnih vprašanj, ki smo jih oblikovali na osnovi poudarkov v
literaturi, v kateri se omenja problematika konsistentnosti v turizmu, ter
definicij konsistentnosti. V nadaljevanju so podani ključni poudarki iz
odgovorov po posameznih vprašanjih.

Rezultati

1. Kako razumete konsistentnost destinacijskega proizvoda?
O konsistentnosti turistične ponudbe lahko govorimo, ko imajo ponudniki
skupno usmeritev in delujejo skladno s strategijo oz. »sledijo rdeči niti«.
Konsistentnost je tesno povezana s kakovostjo; ponudba ne sme nihati v
izvedbi – v času ali med segmenti gostov. Posamezne vsebine/elementi
ponudbe destinacije pa ne smejo biti kontradiktorne (I1). Pomembno je, da
ponudniki sledijo nekim skupnim temeljnim vrednotam in opredelitvam
pri razvoju turizma v destinaciji, ki jih je treba pravilno sporočati tudi
potencialnim gostom in deležnikom na destinaciji (I2). Obljube, ki smo jo
dali gostu s svojimi promocijskimi aktivnostmi in PR obvestili ter tržno
znamko, moramo držati (I1, I2).

2. Kakšen pomen po vašem mnenju pripisujejo turisti konsistentnosti?
Turisti v večini primerov ne razmišljajo (zavestno) o konsistentnosti
ponudbe, imajo pa določena pričakovanja, ki jih sooblikuje promocija, ki
jo izvaja destinacija (I1). Turist oz. gost zazna konsistentnost ponudbe
posredno – kot profesionalnost in ta mu daje občutek, da destinaciji lahko
zaupa (I2).

3. Ali so v tem (pripisovanje pomena konsistentnosti) razlike med segmenti
turistov in kakšne?
Medtem ko prvi intervjuvanec meni, da med segmenti ni velikih razlik
glede pomena konsistentnosti (»je pa treba vsakemu segmentu
skomunicirati ponudbo, ki je zanj najbolj zanimiva, da ne oblikujemo

124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131