Page 17 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 17
emo MS Excell. Model smo nato oblikovali s programskim orodjem
Vensim.

RAZVOJ MODELA

Najprej bomo opisali nekaj osnovnih demografskih podatkov
anketirancev. Anketirali smo 506 turistov v Sloveniji ter Bosni in
Hercegovini, od tega 51,2 % moških in 48,8 % žensk. Tretjina
anketirancev (32,4 %) je bilo starih med 25 in 35 let, 20,6 % anketirancev
pa med 36 in 45 let. Torej polovica anketirancev spada v starostno skupino
med 25 in 45 let.

Odgovore so nam podali tudi v zvezi z najvišjo stopnjo dokončane
izobrazbe. Kar polovica anketirancev (51, %) je dosegla višjo, visoko ali
univerzitetno stopnjo izobrazbe, tretjina anketirancev (33,6 %) je končala
poklicno ali srednješolsko izobrazbo. Polovica anketirancev (50, 6 %)
meni, da dosega »povprečen mesečni osebni neto dohodek«, ena četrtina
anketirancev (25, 9 %) pa dosega nadpovprečen mesečni osebni neto
dohodek.

V nadaljevanju (tabela 1) podajamo izračunan Pearsonovega koeficienta
korelacije oz. medsebojno soodvisnost – stopnjo usklajenosti med tema
dvema vprašanjema, saj le tako izvemo, katere trditve sooblikujejo
konsistentnost turistične ponudbe. Dobljeni rezultati nam bodo v pomoč
pri oblikovanju CLD modela konsistentnosti turistične ponudbe
destinacije.

Tabela 1: Izračun korelacije konsistentnosti turistične ponudbe

Trditev N Korelacija

Načrtovan in koordiniran razvoj destinacije 513 0,498*
Primernost ponudbe destinacije 524 0,485*
Posamezni elementi destinacije se dopolnjujejo 518 0,481*
Skladnost ponudbe destinacije z naravnim okoljem 507 0,475*
Skladnost prireditev z »dušo« destinacije 505 0,473*
Seznanjenost ponudnikov o potrebah obiskovalcev 523 0,467*
Upoštevanje trendov v turizmu 514 0,457*
Prilagojenost ponudbe turistom 520 0,455*
Skladnost ponudbe destinacije s kult. dediščino 515 0,455*
Destinacija ustreza predstavitvi v prom. gradivu 521 0,444*
Konstantnost storitev ponudnikov 504 0,428*
Skladnost storitev s pričakovanji 522 0,424*
Cene primerne kakovosti 522 0,415*

15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22