Page 19 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 19
ka 3: Izgradnja CLD modela konsistentnosti turistične ponudbe destinacije
+…. Krog krepitve
-…. Krog ravnotežja (ravnovesja)
Vir: avtor
Razvili smo vzročno posledični diagram oz. sistemski model
konsistentnosti turistične ponudbe destinacije. Načrtovan in koordiniran
razvoj destinacije vpliva pozitivno na konsistentnost turistične ponudbe
(+), ki posledično pozitivno vpliva na seznanjenost ponudnikov o potrebah
obiskovalcev, skladnost storitev s pričakovanji in na konstantnost storitev
ponudnikov. Vse to pa omogoča in povzroča prilagojenost ponudbe
turistom (+) in če je ponudba prilagojena turistom pozitivno vpliva na
skladnost ponudbe z elementi trajnostnega razvoja. Pri tem imamo v mislih
skladnost ponudbe destinacije z naravnim okoljem, skladnost ponudbe
destinacije s kulturno dediščino, avtentični, tradicionalni elementi
ponudbe itd.). Če ponudba zajema vse tri elemente trajnostnega razvoja
pozitivno vpliva na primernost ponudbe destinacije. Načrtovan in
koordiniran razvoj destinacije vpliva pozitivno še na dobro sodelovanje
ponudnikov (+), kar pozitivno vpliva na seznanjenost ponudnikov o
potrebah obiskovalcev. Naj tukaj izpostavimo, da je »pomembno, da
znamo oceniti tveganje in korist povsod tam, kjer se krogi z negativno
povratno zanko in krepitveni krogi, t.i. krogi s pozitivno povratno zanko
srečujejo« (Golob, 2011, 36).
17
+…. Krog krepitve
-…. Krog ravnotežja (ravnovesja)
Vir: avtor
Razvili smo vzročno posledični diagram oz. sistemski model
konsistentnosti turistične ponudbe destinacije. Načrtovan in koordiniran
razvoj destinacije vpliva pozitivno na konsistentnost turistične ponudbe
(+), ki posledično pozitivno vpliva na seznanjenost ponudnikov o potrebah
obiskovalcev, skladnost storitev s pričakovanji in na konstantnost storitev
ponudnikov. Vse to pa omogoča in povzroča prilagojenost ponudbe
turistom (+) in če je ponudba prilagojena turistom pozitivno vpliva na
skladnost ponudbe z elementi trajnostnega razvoja. Pri tem imamo v mislih
skladnost ponudbe destinacije z naravnim okoljem, skladnost ponudbe
destinacije s kulturno dediščino, avtentični, tradicionalni elementi
ponudbe itd.). Če ponudba zajema vse tri elemente trajnostnega razvoja
pozitivno vpliva na primernost ponudbe destinacije. Načrtovan in
koordiniran razvoj destinacije vpliva pozitivno še na dobro sodelovanje
ponudnikov (+), kar pozitivno vpliva na seznanjenost ponudnikov o
potrebah obiskovalcev. Naj tukaj izpostavimo, da je »pomembno, da
znamo oceniti tveganje in korist povsod tam, kjer se krogi z negativno
povratno zanko in krepitveni krogi, t.i. krogi s pozitivno povratno zanko
srečujejo« (Golob, 2011, 36).
17