Page 90 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 90
dia universitatis her editati, letnik 3 (2015), številk a 1 90menijo v »začasne meščane« obiskanega krajavanj so objavili katalog z natančnim opisom
(Richards, 2014) in sodoživljajo z osebami, ki jih poteka potovanja, ki so ga za njimi uvedli
hereditatigostijo, njihov vsakdan. Ob tem pogosto odkri- tudi drugi ponudniki.
jejo prvine vsakodnevne kulture, ki so jih doma- – 1962: prva uporaba letala za obisk mest (za
čini pri predstavitvi svoje ponudbe prezrli (»mo- avtobus preveč oddaljeni Moskva, Sankt Pe-
ralno plačilo« za gostoljubje/ena izmed prvin terburg in Varšava), v naslednjem desetletju
dokazljivih obojestranskih koristi). so sledila še potovanja na druge celine: Indi-
ja, ZDA in Daljni vzhod. Ko ponudijo kot
Pričakujemo, da bo prav paradigma deljenja letalsko tudi potovanje v Egipt in Sudan,
prinesla največje spremembe v turistični ponud- povpraševanje po njihovih storitvah skoko-
bi tega in naslednjega desetletja ter še dodatno vito naraste.
spremenila vlogo vodnikov/posrednikov znanja. – Konec šestdesetih izide katalog prvič delno
v barvah in v nakladi 120.000 izvodov, kar
Študij primera: ustreza njihovemu več kot petinskemu trž-
ponudnik Studiosus5 nemu deležu ne nemškem govornem obmo-
čju.
Studiosus (www.studiosus.com) je bil ustano- – V začetku 70. let kupijo knjigarno in ponu-
vljen kot organizator študentskih potovanj – od jajo razen potovanj še literaturo za potovanja,
tod tudi njegovo ime – in kmalu postal vodilno uvedejo pa tudi zavarovanje tveganja odpo-
podjetje za KT potovanja na evropskem, s tem vedi potovanja. Ponujajo skupinska potova-
pa tudi na svetovnem tržišču. Pregled njegovega nja po naročilu za domače in mednarodne
razvoja lahko zato enačimo z razvojem sodobne goste. Raziskava mnenj odjemalcev poka-
KT ponudbe: že, da si želi tretjina gostov kot nadaljeva-
– ustanovitev leta 1954 (zaključena prva faza nje ogledov še nekajdnevni oddih v destinaci-
ji, kar takoj uvedejo kot izbirno možnost.
povojne obnove v Evropi) in organizacija – Sredi 70. kot prvi objavijo program za pol
prvega avtobusnega potovanja »po soteskah leta vnaprej, kar so prevzeli po njih vsi dru-
divjega Balkana« do Grčije, klasičnega cilja gi ponudniki. Prav tako kot prvi objavijo
študijskih potovanj. Alternativa v naslednjih imena vodnikov – za nekatere udeležence je
letih je bil vlak (brez spalnikov, kar je pome- to razlog, da se odločijo za potovanje. Kot
nilo 48 ur sedenja do cilja). Sočasno so orga- prvi v eno potovanj vključijo cene vstopnin
nizirali tudi potovanja za ameriške študente v muzeje in na prireditve. Začnejo izdajati
v Evropo. dva kataloga: enega za študijska, drugega za
– V naslednjem desetletju so uvrstili v pro- jezikovna potovanja.
gram še potovanja v »klasični destinaciji« – Naslednja novost so bila leta 1979 pohodni-
Italijo in Egipt, po politični otoplitvi v vzhod- ška in jezikovna študijska potovanja (Grči-
nem boku pa še v Češkoslovaško, Albanijo, ja, Islandija) – s tem se je Studiosus uveljavi-
zatem še v Maroko in Malo Azijo. li kot najbolj inovativni ponudnik na svojem
– Avtobusu se je s križarjenjem po Egejskem področju in status obdržal do danes. Kata-
morju, Sardiniji in Siciliji pridružila kot log ima prvič naziv: »Drugačne počitnice«,
prevozno sredstvo ladja, študentje pa so pos- s čimer pove, da je lahko tudi študijsko po-
tajali vse bolj manjšinski segment na njiho- tovanje povezano s počitkom.
vih visokokakovostnih študijskih potova- – Od 80. let dalje pripravi Studiosus ob poslov-
njih. Novost je bilo potovanje v Sveto deželo nem vsako leto tudi okoljsko poročilo. Druž-
z uporabo treh vrst prevoznih sredstev (vlak, bena odgovornost (DO) postane njihov mor-
ladja, avtobus). Kot prvi organizator poto-
5 Poglavje temelji v celoti na prevodu informacij, dosegljivih na sple-
tni strani ponudnika (www.studiosus.com).
(Richards, 2014) in sodoživljajo z osebami, ki jih poteka potovanja, ki so ga za njimi uvedli
hereditatigostijo, njihov vsakdan. Ob tem pogosto odkri- tudi drugi ponudniki.
jejo prvine vsakodnevne kulture, ki so jih doma- – 1962: prva uporaba letala za obisk mest (za
čini pri predstavitvi svoje ponudbe prezrli (»mo- avtobus preveč oddaljeni Moskva, Sankt Pe-
ralno plačilo« za gostoljubje/ena izmed prvin terburg in Varšava), v naslednjem desetletju
dokazljivih obojestranskih koristi). so sledila še potovanja na druge celine: Indi-
ja, ZDA in Daljni vzhod. Ko ponudijo kot
Pričakujemo, da bo prav paradigma deljenja letalsko tudi potovanje v Egipt in Sudan,
prinesla največje spremembe v turistični ponud- povpraševanje po njihovih storitvah skoko-
bi tega in naslednjega desetletja ter še dodatno vito naraste.
spremenila vlogo vodnikov/posrednikov znanja. – Konec šestdesetih izide katalog prvič delno
v barvah in v nakladi 120.000 izvodov, kar
Študij primera: ustreza njihovemu več kot petinskemu trž-
ponudnik Studiosus5 nemu deležu ne nemškem govornem obmo-
čju.
Studiosus (www.studiosus.com) je bil ustano- – V začetku 70. let kupijo knjigarno in ponu-
vljen kot organizator študentskih potovanj – od jajo razen potovanj še literaturo za potovanja,
tod tudi njegovo ime – in kmalu postal vodilno uvedejo pa tudi zavarovanje tveganja odpo-
podjetje za KT potovanja na evropskem, s tem vedi potovanja. Ponujajo skupinska potova-
pa tudi na svetovnem tržišču. Pregled njegovega nja po naročilu za domače in mednarodne
razvoja lahko zato enačimo z razvojem sodobne goste. Raziskava mnenj odjemalcev poka-
KT ponudbe: že, da si želi tretjina gostov kot nadaljeva-
– ustanovitev leta 1954 (zaključena prva faza nje ogledov še nekajdnevni oddih v destinaci-
ji, kar takoj uvedejo kot izbirno možnost.
povojne obnove v Evropi) in organizacija – Sredi 70. kot prvi objavijo program za pol
prvega avtobusnega potovanja »po soteskah leta vnaprej, kar so prevzeli po njih vsi dru-
divjega Balkana« do Grčije, klasičnega cilja gi ponudniki. Prav tako kot prvi objavijo
študijskih potovanj. Alternativa v naslednjih imena vodnikov – za nekatere udeležence je
letih je bil vlak (brez spalnikov, kar je pome- to razlog, da se odločijo za potovanje. Kot
nilo 48 ur sedenja do cilja). Sočasno so orga- prvi v eno potovanj vključijo cene vstopnin
nizirali tudi potovanja za ameriške študente v muzeje in na prireditve. Začnejo izdajati
v Evropo. dva kataloga: enega za študijska, drugega za
– V naslednjem desetletju so uvrstili v pro- jezikovna potovanja.
gram še potovanja v »klasični destinaciji« – Naslednja novost so bila leta 1979 pohodni-
Italijo in Egipt, po politični otoplitvi v vzhod- ška in jezikovna študijska potovanja (Grči-
nem boku pa še v Češkoslovaško, Albanijo, ja, Islandija) – s tem se je Studiosus uveljavi-
zatem še v Maroko in Malo Azijo. li kot najbolj inovativni ponudnik na svojem
– Avtobusu se je s križarjenjem po Egejskem področju in status obdržal do danes. Kata-
morju, Sardiniji in Siciliji pridružila kot log ima prvič naziv: »Drugačne počitnice«,
prevozno sredstvo ladja, študentje pa so pos- s čimer pove, da je lahko tudi študijsko po-
tajali vse bolj manjšinski segment na njiho- tovanje povezano s počitkom.
vih visokokakovostnih študijskih potova- – Od 80. let dalje pripravi Studiosus ob poslov-
njih. Novost je bilo potovanje v Sveto deželo nem vsako leto tudi okoljsko poročilo. Druž-
z uporabo treh vrst prevoznih sredstev (vlak, bena odgovornost (DO) postane njihov mor-
ladja, avtobus). Kot prvi organizator poto-
5 Poglavje temelji v celoti na prevodu informacij, dosegljivih na sple-
tni strani ponudnika (www.studiosus.com).