Page 111 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 29, ISSN 2590-9754
P. 111
Stati in obstati 15(2019): 109-126
https://doi.org/10.26493/2590-9754.15(29)109-126

Božidar Debenjak

MOŠKO, ŽENSKO, DRUGO
IN RED STVARJENJA

Dva ali trije spoli?
V Genezi na samem začetku beremo o redu stvarjenja sveta. Bog je
tu imenovan Elohim, kar je množinska oblika k besedi El. Ko pride do
stvarjenja človeka, je uporabljena množina: »Naredimo ...« Slovenski
standardni prevod jo tolmači kot »Bog se nekako posvetuje sam s se-
boj«, Jeruzalemska Biblija pa navaja dve drugi teološki razlagi: grški in
latinski prevod vidi v tem posvetovanje Boga z angeli, cerkveni očetje
so to razumeli kot namig na Sveto Trojico.

Bog je rekel: ’Naredimo človeka po svoji podobi, nam podobnega. [...]’
Bog je ustvaril človeka po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moš­
kega in žensko je ustvaril.« (1 Mz 1,26)
Jeruzalemska Biblija v obsežni pripombi opozarja, da
besedilo uporablja predznanstveno sliko sveta. Ne smemo krčevito iska-
ti ujemanj med tem prikazom in predstavami modernega naravoslovja
(Neue 1992, 14),
ker gre tu za razodetje v tistemu času lastni obliki. Dodajmo še to, da
to, da ima človek posebno odgovornost v svetu, izhaja tudi iz moderne
znanosti. In kar so neizpodbitna znanstvena dejstva, to mora tudi pri
sprejemanju Biblije veljati za red stvarjenja.

109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116