Page 143 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 143
Andrej Misson, POUÈEVANJE KONTRAPUNKTA IN KOMPOZICIJE NA SLOVENSKEM

Slika 14: Algoritemsko izdelana dvoglasna invencija po Bachovih invencijah avtorja
programa skladatelja in programerja Dava Copa (1941), znan je njegov projekt EMI

(Experiments in Musical Intelligence).

Pouèevanje kontrapunkta je pomembno predvsem za oblikovanje kompozicijskega
mišljenja in globlje razumevanje preteklih polifonih del. Pouk kompozicije se je zelo
spremenil, ni veè vezan na tradicionalno obliko in glasbene oblike.
Polifonijo pa lahko razumemo tudi širše, kot sestavo vsaj dveh ali veè sorazmerno
neodvisnih zvoènih delov. Po Palestrinovem motetu sem tako oblikoval elektroakustièno
skladbo Super flumina babilonis. Še vedno pa lahko ustvarjamo tradicionalna polifona
dela, npr. sodobne fuge.
Slika 15: Grafièni naèrt moje polifone elektroakustiène skladbe Super flumina Babylonis,

zlo ene po Palestrinovem istoimenskem motetu.

Sklep
V 19. stoletju smo ob številnih temeljih, politiènih, pedagoških, znanstvenih, dru benih
idr., dobili tudi pomembne temelje kontrapunktiènega in kompozicijskega izobra evanja
v slovenskem jeziku. S tem smo bogatejši za še eno obliko svoje umetniške in kulturne
suverenosti.

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148