Page 140 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 140
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Na Akademiji za glasbo kontrapunkt pouèujemo v veè oblikah:
1. Kontrapunkt A1, A2 je najzahtevnejša oblika, namenjena komponistom in
dirigentom;
2. Kontrapunkt B1 je prilagojen pedagogom;
3. Kontrapunkt C1 pa je najenostavnejši, namenjen instrumentalistom.

V slikah je nekaj primerov vaj, nalog in skladb študentov. Za pouèevanje kontrapunkta
uporabljamo lahko veè metod, metodologij:

1. Prva je opazovanje in posnemanje, s prepisovanjem, petjem, igranjem in
branjem partitur.

2. Konvencionalne metode so tiste, ki vsebujejo obièajne, bolj ali manj slogovno
utemeljene vaje in naloge, ki jih poznamo kot tradicionalne kontrapunktiène
discipline, kot je to npr. pri Lucijanu Mariji Škerjancu, Janezu Osredkarju,
Knudu Jeppesenu, Alessandru Vanzinu, Clausu Ganterju idr.

3. Nekonvencionalne metode so tiste, pri katerih avtorji kontrapunktiène probleme
obravnavajo prosto, ne tradicionalno, na kontrapunktiènih primerih preteklosti
oblikujejo posebne, prosto oblikovane vaje in naloge, npr. Diether de la Motte,
Walter Piston.

4. Historièno-muzikološka metoda je metoda, utemeljena s podajanjem
zgodovinskih in analitiènih dejstev o polifonih delih.

5. Analitièna metoda je metoda z izdelovanjem poglobljenih analiz
kontrapuktiènih del.

6. Raznovrstne metode lahko tudi sestavljamo, to so kombinirane metode
pouèevanja kontrapunkta.

Nastajajo tudi nove metode, npr. tiste, ki so povezane s kvalitativnimi vidiki
kompozicijske urejenosti, o kateri je poglobljeno pisal Wallace Berry v svojem delu The
Structural Functions in Music.15 Sam sem se ukvarjal z metodami, ki bi uèencem olajšale
oblikovanje floridnih melodij in kontrapunkta, kar sem predstavil v èlanku in delovnih
listih.

Slika 9: Primer zaèetka sodobno grajene štiriglasne fuge, ki ga je za portfolio pri
predmetu Kontrapunkt A2 zlo il študent M. K. v študijskem letu 2015–16.

15 Wallace Berry, The Structural Functions in Music, New York: Dover Publications., 1976.

140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145