Page 138 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 138
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Slika 7: Digitalna razlièica prevoda (format PDF) kontrapunktiènega uèbenika Knuda
Jeppesna Kontrapunkt za interno uporabo na Akademiji za glasbo, zanj je poskrbel Uroš

Krek.

Zadnje obdobje
Kontrapunkt ima pri pouku glasbe danes posebno mesto. Pri oblikovanju glasbenega
mišljenja in estetskega obèutka ima podobno vlogo kot pouk latinšèine, logike ali
matematike pri splošnem izobra evanju.
Pouèujemo:

1. Terminologijo, pri kateri imamo bogato, veè kot tisoèletno dedišèino, v
latinskem jeziku, drugih tujih jezikih, razvijamo in ohranjamo tudi domaèe
strokovne izraze.

2. Analizo in razumevanje, interpretacijo vseh preteklih in sodobnih polifonih del,
kompozicijsko epistemologijo. S tem seznanjamo ljudi z morda v javnosti manj
znanimi deli ter ohranjamo tradicijo, zavest o delih iz preteklosti.

3. Neposredno kompozicijo del, poznavanje in razumevanje kompozicijskih
postopkov.

V praksi izdelujemo vaje za komponiranje in ustvarjanje del, kompozicijske naloge in
navsezadnje kompozicije izbranih del iz preteklosti (motet, kanon, fuga). Komponiranje
138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143