Page 9 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 9
uvodnik
katarina habe
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
katarina.habe@ag.uni-lj.si
Z32. številko Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v
Ljubljani obeležujemo 25. obletnico izhajanja revije. Ob tem se poda-
jamo na pomembne nove poti v sozaložništvu z Znanstveno založbo
Univerze na Primorskem. Naši cilji so postopna umestitev revije v pomembnej-
še mednarodne bibliografske baze, vključevanje širšega kroga avtorjev – piscev
znanstvenih prispevkov in postavitev revije v novo spletno različico.
Kljub temu, da je revija primarno namenjena predstavitvi znanstvenih ra-
ziskav na področju glasbene pedagogike, pa je že od svojih začetkov multidis-
ciplinarno naravnana. Vsebinsko poleg glasbenopedagoškega vidika obravnava
tudi tematiko s področij psihologije glasbe, glasbene teorije, muzikologije, ak-
ustike, estetike in drugih z glasbo povezanih ved. Objavljeni prispevki hkrati
razvijajo in oblikujejo slovensko znanstveno in strokovno terminologijo nave-
denih področij. Na leto izideta dve številki revije, od katerih je ena netemats-
ka, druga pa predstavlja zaokroženo vsebinsko celoto. S tematskimi številkami
Akademija za glasbo naslavlja obletnice pomembnih glasbenopedagoških ose-
bnosti, jih na ta način počasti, obenem pa bogati zakladnico znanja z znan-
stvenimi prispevki, povezanimi z njihovim delom. S tematskimi številkami
Glasbenopedagoški zbornik poskrbi za zapolnitev vrzeli na področju zgodovine
slovenske glasbene pedagogike in prispeva k znanstvenim dognanjem na po-
dročjih slovenske glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti polpretekle dobe;
obenem pa tematske številke naslavljajo pomembne trende na področju glas-
bene pedagogike.
Tudi 32. številka zbornika sledi multidisciplinarni viziji revije. Prispevki
so tematsko zelo raznoliki in posegajo na različna področja glasbenopedagoš-
kega delovanja ter zaobjamejo tudi sodobni pristop vseživljenjskega učenja. Ju-
bilej revije je bil izhodišče za prvi bibliografski pregled vseh do zdaj objavljenih
zvezkov revije. V zaključnem prispevku tako dolgoletna odgovorna uredni-
ca revije Branka Pance predstavi bibliografijo Glasbenopedagoškega zbornika
Akademije za glasbo v Ljubljani od leta 1995 do 2019. S tem ponudi temeljit
vpogled v avtorsko in vsebinsko pestrost objavljenih prispevkov. Ta bo bralcem
omogočil hitro iskanje prispevkov po temah in z njimi povezanih področjih,
povezanih z njihovim raziskovanjem.
Prvi med izvirnimi znanstvenimi članki je prispevek o poučevanju inštru-
menta na daljavo, v katerem je avtorica Natalija Šimunovič preučila IKT-kom-
petence učiteljev individualnega pouka v nižjih glasbenih šolah in preverila us-
Uvodnik ◆ Editorial
https://doi.org/10.26493/2712-3987.16(32)9-10
katarina habe
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
katarina.habe@ag.uni-lj.si
Z32. številko Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v
Ljubljani obeležujemo 25. obletnico izhajanja revije. Ob tem se poda-
jamo na pomembne nove poti v sozaložništvu z Znanstveno založbo
Univerze na Primorskem. Naši cilji so postopna umestitev revije v pomembnej-
še mednarodne bibliografske baze, vključevanje širšega kroga avtorjev – piscev
znanstvenih prispevkov in postavitev revije v novo spletno različico.
Kljub temu, da je revija primarno namenjena predstavitvi znanstvenih ra-
ziskav na področju glasbene pedagogike, pa je že od svojih začetkov multidis-
ciplinarno naravnana. Vsebinsko poleg glasbenopedagoškega vidika obravnava
tudi tematiko s področij psihologije glasbe, glasbene teorije, muzikologije, ak-
ustike, estetike in drugih z glasbo povezanih ved. Objavljeni prispevki hkrati
razvijajo in oblikujejo slovensko znanstveno in strokovno terminologijo nave-
denih področij. Na leto izideta dve številki revije, od katerih je ena netemats-
ka, druga pa predstavlja zaokroženo vsebinsko celoto. S tematskimi številkami
Akademija za glasbo naslavlja obletnice pomembnih glasbenopedagoških ose-
bnosti, jih na ta način počasti, obenem pa bogati zakladnico znanja z znan-
stvenimi prispevki, povezanimi z njihovim delom. S tematskimi številkami
Glasbenopedagoški zbornik poskrbi za zapolnitev vrzeli na področju zgodovine
slovenske glasbene pedagogike in prispeva k znanstvenim dognanjem na po-
dročjih slovenske glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti polpretekle dobe;
obenem pa tematske številke naslavljajo pomembne trende na področju glas-
bene pedagogike.
Tudi 32. številka zbornika sledi multidisciplinarni viziji revije. Prispevki
so tematsko zelo raznoliki in posegajo na različna področja glasbenopedagoš-
kega delovanja ter zaobjamejo tudi sodobni pristop vseživljenjskega učenja. Ju-
bilej revije je bil izhodišče za prvi bibliografski pregled vseh do zdaj objavljenih
zvezkov revije. V zaključnem prispevku tako dolgoletna odgovorna uredni-
ca revije Branka Pance predstavi bibliografijo Glasbenopedagoškega zbornika
Akademije za glasbo v Ljubljani od leta 1995 do 2019. S tem ponudi temeljit
vpogled v avtorsko in vsebinsko pestrost objavljenih prispevkov. Ta bo bralcem
omogočil hitro iskanje prispevkov po temah in z njimi povezanih področjih,
povezanih z njihovim raziskovanjem.
Prvi med izvirnimi znanstvenimi članki je prispevek o poučevanju inštru-
menta na daljavo, v katerem je avtorica Natalija Šimunovič preučila IKT-kom-
petence učiteljev individualnega pouka v nižjih glasbenih šolah in preverila us-
Uvodnik ◆ Editorial
https://doi.org/10.26493/2712-3987.16(32)9-10