Page 10 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 10
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 pešnost njihovega udejanjanja v času razglašene epidemije COVID-19. Sledi
prispevek Maja Derlink, ki s sodelavkami gradi most med glasbeno pedagogi-
ko in glasbeno terapijo ter stopa na področje vseživljenjskega učenja. V prispev-
ku Glasba kot sredstvo za spodbujanje psihofizičega blagostanja starostnikov v
domovih za starejše v obliki kvalitativne študije predstavi učinke glasbenih in-
tervenc pri posameznikih v tretjem življenjskem obdobju. Strukturirane in na-
črtovane glasbene dejavnosti so predstavljene kot orodje, ki omogoča številč-
ne in raznolike učinke na celostno blagostanje starostnikov. Andreja Marčun
Kompan v svojem prispevku z naslovom Dvojno izjemni učenci: glasbeno talen-
tirani učenci s posebnimi potrebami predstavi ključni del rezultatov svoje dok-
torske raziskave. S tem osvetljuje pomembno temo inkluzije na področju glas-
benega šolstva v Sloveniji.
Prispevkom sledi recenzija knjige z naslovom Spoznajno-emocionalno slu-
šanje glazbe u školi hrvaških avtoric Sabine Vidulin, Marlene Plavšić in Valneje
Žauhar. Recenzentka pohvali odličnost in večplastnost znanstvene monografi-
je, ki opredeljuje poslušanje glasbe z različnih znanstvenih perspektiv, predsta-
vi obsežno raziskavo o izvedbi in učinkih spoznavno-emocionalnega pristopa
poslušanja glasbe ter ponudi primere učnih priprav na tem področju.
V 32. zvezku Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v Ljubl-
jani je predstavljena tudi doktorska naloga Andreje Marčun Kompan, napisa-
na pod metorstvom prof. dr. Irene Lesar, z naslovom Glasbeno izobraževanje
učencev s posebnimi potrebami. Naloga odpira pomembna vrata na področju in-
kluzije v glasbenih šolah in ponudi celosten vpogled v trenutno stanje, nakaže
pa tudi možnosti za oblikovanje praktičnih izboljšav na tem področju.
Iz vsebine objavljenih prispevkov lahko razberemo, da je rdeča nit vseh
objavljenih študij raziskovanje aktualne problematike. Prav tako jim je skup-
no, da dobljeni rezultati nimajo zgolj teoretične, temveč dragoceno praktično
vrednost. Na teh temeljih gradimo tudi vizijo nove ere Glasbenopedagoškega
zbornika – doseči večjo mednarodno prepoznanovost, slediti aktualnim tren-
dom, prenašati teorijo v prakso in združevati različne znanstvene pristope pri
preučevanju glasbenopedagoških tem.
10
prispevek Maja Derlink, ki s sodelavkami gradi most med glasbeno pedagogi-
ko in glasbeno terapijo ter stopa na področje vseživljenjskega učenja. V prispev-
ku Glasba kot sredstvo za spodbujanje psihofizičega blagostanja starostnikov v
domovih za starejše v obliki kvalitativne študije predstavi učinke glasbenih in-
tervenc pri posameznikih v tretjem življenjskem obdobju. Strukturirane in na-
črtovane glasbene dejavnosti so predstavljene kot orodje, ki omogoča številč-
ne in raznolike učinke na celostno blagostanje starostnikov. Andreja Marčun
Kompan v svojem prispevku z naslovom Dvojno izjemni učenci: glasbeno talen-
tirani učenci s posebnimi potrebami predstavi ključni del rezultatov svoje dok-
torske raziskave. S tem osvetljuje pomembno temo inkluzije na področju glas-
benega šolstva v Sloveniji.
Prispevkom sledi recenzija knjige z naslovom Spoznajno-emocionalno slu-
šanje glazbe u školi hrvaških avtoric Sabine Vidulin, Marlene Plavšić in Valneje
Žauhar. Recenzentka pohvali odličnost in večplastnost znanstvene monografi-
je, ki opredeljuje poslušanje glasbe z različnih znanstvenih perspektiv, predsta-
vi obsežno raziskavo o izvedbi in učinkih spoznavno-emocionalnega pristopa
poslušanja glasbe ter ponudi primere učnih priprav na tem področju.
V 32. zvezku Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v Ljubl-
jani je predstavljena tudi doktorska naloga Andreje Marčun Kompan, napisa-
na pod metorstvom prof. dr. Irene Lesar, z naslovom Glasbeno izobraževanje
učencev s posebnimi potrebami. Naloga odpira pomembna vrata na področju in-
kluzije v glasbenih šolah in ponudi celosten vpogled v trenutno stanje, nakaže
pa tudi možnosti za oblikovanje praktičnih izboljšav na tem področju.
Iz vsebine objavljenih prispevkov lahko razberemo, da je rdeča nit vseh
objavljenih študij raziskovanje aktualne problematike. Prav tako jim je skup-
no, da dobljeni rezultati nimajo zgolj teoretične, temveč dragoceno praktično
vrednost. Na teh temeljih gradimo tudi vizijo nove ere Glasbenopedagoškega
zbornika – doseči večjo mednarodno prepoznanovost, slediti aktualnim tren-
dom, prenašati teorijo v prakso in združevati različne znanstvene pristope pri
preučevanju glasbenopedagoških tem.
10