Page 180 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 180
na Paula Gortan-Carlin and Gordana Dobravac

turalne kompetencije i europske vrijednosti, edited by N. Hrvatić, 3–30. Za-
greb: Filozofski fakultet u Zagrebu.
Rajani Na Ayuthaya, J. 2018. ‘Intercultural Communicaton-Based Lessons thro-
ugh Songs: Effects on the Intercultural Competence Development of Thai
Tertary Students.’ REFLections 25 (1): 1–30.
Schön, D., R. Gordon, A. Campagne, C. Magne, C. Astésano, J. L. Anton, and M.
Besson. 2010. ‘Similar Cerebral Networks in Language, Music and Song Per-
ception.’ NeuroImage 51 (1): 450–461.
Şevik, M. 2011. ‘Teacher Views about Using Songs in Teaching English to Young
Learners.’ Educational Research and Reviews 6 (21): 1027–1035.
Weninger, C., and T. Kiss. 2013. ‘Culture in English as a Foreign Language (EFL)
Textbooks: A Semiotic Approach.’ TESOL Quarterly 47 (4): 694–716.

Pesmi v učbenikih za zgodnje učenje angleščine:
Medpredmetni potencial
Globalizacija in tehnologija predstavljata izziv izobraževalnemu sistemu, ki bi
takšne spremembe lahko izkoristil. Hrvaška je začela z implementacijo kuriku-
larne reforme ‘Šola za življenje’ v šolskem letu 2019/2020. Reforma je okrepila
koncepte medpredmetne korelacije, medkulturnih kompetenc in medpred-
metnih tem v izobraževalnem procesu. V prispevku je analiziranih 51 pesmi
iz treh novih učbenikov za zgodnje učenje angleščine, in sicer z vidika bese-
dne in glasbene vsebine kot možnih sredstev za prenos konceptov reforme.
Rezultati kažejo, da večina pesmi prispeva k razvoju vrednot, ki jih priporočajo
medpredmetne teme. Sicer so pesmi, ki se uporabljajo pri zgodnjem učenju
angleščine, v glasbenem smislu neizkoriščene. Podobno bi bilo treba več po-
zornosti posvetiti glasbenim dejavnikom pesmi v učbenikih (intonaciji, oktavi,
obsegu pesmi, dinamiki, tempu), saj je v primeru njihove slabe kakovosti ali ne-
primernosti za razvojne sposobnosti otrok neizkoriščen njihov velik potencial
za učenje jezikovnih in nejezikovnih vsebin ter glasbeno opismenjevanje.
Ključne besede: analiza učbenikov, glasbena vzgoja, metodologija glasbene
vzgoje, metodologija angleščine kot tujega jezika, zgodnje učenje angleščine

178
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185