Page 185 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 185
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju v kontekstu medpredmetnega sodelovanja učiteljev
Raziskovalni vzorec
V raziskavi je sodelovalo 100 učiteljev. V kvantitativnem delu raziskave je so-
delovalo 97 učiteljic razrednega pouka, 76,3 iz matičnih šol in 23,7 iz po-
družničnih šol. 30,9 jih ima delovno dobo do 5 let, 16,5 od 6 do 14 let,
16,5 od 15 do 24 let in 36,1 25 in več let. V kvalitativnem delu so sodelo-
vale 3 učiteljice: učiteljica razrednega pouka, učiteljica biologije in učiteljica
naravoslovja.
Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Podatki za kvantitativno raziskavo so bili zbrani s pomočjo spletnega in tiska-
nega anketnega vprašalnika. Izhodišče za sestavo vprašalnika je bil vprašal-
nik PATT (Pupils Attitudes Towards Technology – Bame idr. 1993). Podatki za
kvalitativno raziskavo so bili zbrani z intervjujem. Pridobljeni podatki so bili
obdelani na nivoju deskriptivne in inferenčne statistike.
Veljavnost lestvice stališč smo preverili s faktorsko analizo, ki kaže, da prvi
izmed dobljenih 5 faktorjev pojasnjuje 20,125 variance, kar je več od pred-
postavljene spodnje meje 20 , zato lahko trdimo, da gre za veljaven instru-
ment.
Cronbachov koeficient alfa za spremenljivke v vprašalniku o poznavanju
mikroskopiranja je 0,912, kar pomeni zanesljivost tega dela instrumenta.
Cronbachov koeficient alfa za spremenljivke v vprašalniku, ki se nanašajo na
stališča učiteljev o mikroskopiranju, je 0,644, kar pomeni zmerno zanesljivost
tega dela instrumenta.
Rezultati kvantitativne raziskave
Stališča in mnenja učiteljev glede mikroskopiranja pri pouku
Učitelji so stališča in mnenja do mikroskopov in mikroskopiranja izražali na
5-stopenjski lestvici (od sploh se ne strinjam do popolnoma se strinjam).
Iz preglednice 1 je razvidno, da sta pri večini postavk močneje zastopani
oceni »strinjam se« in »popolnoma se strinjam« kot pa oceni »ne strinjam se«
in »sploh se ne strinjam«.
Ocena »ne strinjam se« je z nekoliko višjim deležem zastopana pri postav-
kah: Učni načrt ponuja dovolj možnosti za mikroskopiranje (32 ); Učenci
vedo veliko o mikroskopu (28,9 ) ter Učitelji imajo kakovostno znanje o mi-
kroskopu (24,7 ). Pri 9 postavkah (Želel bi si dodatnih znanj o postopkih mi-
kroskopiranja; Mikroskopiranje je zame kot učitelja zanimivo; Ko je odkrito
nekaj novega, želim to izvedeti; Učence zanima delo z mikroskopom; Ude-
ležil bi se izobraževanja o mikroskopiranju; Učenci naj bi imeli več možnosti
183
Raziskovalni vzorec
V raziskavi je sodelovalo 100 učiteljev. V kvantitativnem delu raziskave je so-
delovalo 97 učiteljic razrednega pouka, 76,3 iz matičnih šol in 23,7 iz po-
družničnih šol. 30,9 jih ima delovno dobo do 5 let, 16,5 od 6 do 14 let,
16,5 od 15 do 24 let in 36,1 25 in več let. V kvalitativnem delu so sodelo-
vale 3 učiteljice: učiteljica razrednega pouka, učiteljica biologije in učiteljica
naravoslovja.
Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Podatki za kvantitativno raziskavo so bili zbrani s pomočjo spletnega in tiska-
nega anketnega vprašalnika. Izhodišče za sestavo vprašalnika je bil vprašal-
nik PATT (Pupils Attitudes Towards Technology – Bame idr. 1993). Podatki za
kvalitativno raziskavo so bili zbrani z intervjujem. Pridobljeni podatki so bili
obdelani na nivoju deskriptivne in inferenčne statistike.
Veljavnost lestvice stališč smo preverili s faktorsko analizo, ki kaže, da prvi
izmed dobljenih 5 faktorjev pojasnjuje 20,125 variance, kar je več od pred-
postavljene spodnje meje 20 , zato lahko trdimo, da gre za veljaven instru-
ment.
Cronbachov koeficient alfa za spremenljivke v vprašalniku o poznavanju
mikroskopiranja je 0,912, kar pomeni zanesljivost tega dela instrumenta.
Cronbachov koeficient alfa za spremenljivke v vprašalniku, ki se nanašajo na
stališča učiteljev o mikroskopiranju, je 0,644, kar pomeni zmerno zanesljivost
tega dela instrumenta.
Rezultati kvantitativne raziskave
Stališča in mnenja učiteljev glede mikroskopiranja pri pouku
Učitelji so stališča in mnenja do mikroskopov in mikroskopiranja izražali na
5-stopenjski lestvici (od sploh se ne strinjam do popolnoma se strinjam).
Iz preglednice 1 je razvidno, da sta pri večini postavk močneje zastopani
oceni »strinjam se« in »popolnoma se strinjam« kot pa oceni »ne strinjam se«
in »sploh se ne strinjam«.
Ocena »ne strinjam se« je z nekoliko višjim deležem zastopana pri postav-
kah: Učni načrt ponuja dovolj možnosti za mikroskopiranje (32 ); Učenci
vedo veliko o mikroskopu (28,9 ) ter Učitelji imajo kakovostno znanje o mi-
kroskopu (24,7 ). Pri 9 postavkah (Želel bi si dodatnih znanj o postopkih mi-
kroskopiranja; Mikroskopiranje je zame kot učitelja zanimivo; Ko je odkrito
nekaj novega, želim to izvedeti; Učence zanima delo z mikroskopom; Ude-
ležil bi se izobraževanja o mikroskopiranju; Učenci naj bi imeli več možnosti
183