Page 184 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 184
jo Zuljan, Petra Pejić Papak in Milena Valenčič Zuljan

mov . . .) kot tudi z vzgojnega vidika (zgled sodelovanja učiteljev, navajanje
učencev na sodelovanje, navajanje na medpredmetno povezovanje učnih
vsebin, razvijanje pozitivnih stališč glede medpredmetnega povezovanja in
pridobivanje spretnosti za medpredmetno sodelovanje v kasnejšem poklic-
nem delovanju).

V pregledu indeksiranih prispevkov za obdobje 10-ih let smo zasledili 5 pri-
spevkov na temo medpredmetnega povezovanja, ki so vključevali naravo-
slovje in tehniko v povezavi z drugimi učnimi predmeti (Konnemann idr. 2018;
Niehaus 2019; Weiland in Morrison 2013; Valiente, Cazevieille in Jover 2016;
Harper idr. 2019), od katerih je zgolj en prispevek eksplicitno zajel tudi mikro-
skopiranje. Harper idr. (2019) predstavljajo raziskovalno usmerjeno projektno
delo, ki je potekalo v obliki medpredmetnega (kurikularnega) povezovanja
naravoslovno-tehničnega področja (STEM) in umetnosti ter družboslovja pa
tudi zgodovine, jezika, športa . . . med osnovnošolci in študenti. Spoznava-
nje mikrobiologije in mikroskopiranja je bilo povezano z različnimi predmeti
in učnimi aktivnostmi, kot so pesmi, animacije, medvrstniško učenje, ples –
simulacije gibanja bakterije, peka kruha, pripovedovanje zgodb iz življenja
različnih znanstvenikov itd. Namen tovrstnega pouka je bil poleg pogloblje-
nega in celovitega razumevanja učne vsebine tudi ozaveščanje učencev, da
je učenje zabavno in povezano z različnimi vidiki njihovega življenja.

Opredelitev problema in metodologija
Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz dveh predpostavk:

1. da mikroskopiranje predstavlja pomembno tematiko, ki je povezana z
raziskovalnim poukom, ter

2. da uporaba mikroskopa pri pouku omogoča oz. spodbuja medpred-
metno povezovanje učiteljev.

Namen raziskave
Namen kvantitativne raziskave je bil ugotoviti stališča učiteljev do uporabe
mikroskopov v učnem procesu na razredni stopnji, namen kvalitativne razis-
kave pa je bil usmerjen v analizo izkušenj učiteljev z raziskovalnim poukom
in uporabo mikroskopov ter možnostmi medpredmetnega povezovanja.

Raziskovalna metoda
V raziskavi smo uporabili kvalitativni in kvantitativni raziskovalni pristop.
Uporabljena je bila deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pe-
dagoškega raziskovanja.

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189