Page 181 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 181
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju
v kontekstu medpredmetnega
sodelovanja učiteljev
Darjo Zuljan
Univerza na Primorskem
darjo.zuljan@pef.upr.si
Petra Pejić Papak
Sveučilište u Rijeci
petra.pejic.papak@uniri.hr
Milena Valenčič Zuljan
Univerza v Ljubljani
milena.valencic-zuljan@guest.arnes.si
Cilj sodobnega pouka je učence opremiti s kakovostnim znanjem, uporabnim
za reševanje številnih odprtih problemov v novih in nepredvidljivih situacijah.
Za doseganje tega cilja sta pomembna učiteljeva usposobljenost za organi-
ziranje raziskovalnega pouka ter pripravljenost na medpredmetno povezova-
nje. Izpeljali smo kvantitativno in kvalitativno raziskavo. V kvantitativni razis-
kavi nas je zanimalo, kako učitelji presojajo možnosti uporabe mikroskopa in v
kolikšni meri poznajo mikroskope, v kvalitativnem delu pa so nas zanimale iz-
kušnje učiteljev z organizacijo raziskovalnega pouka in mikroskopiranjem ter
medpredmetnim povezovanjem. Raziskava je med drugim pokazala, da uči-
teljice mikroskopiranje povezujejo z raziskovalnim poukom. Sodelujoče učite-
ljice v kvalitativni raziskavi so bile mnenja, da je medpredmetno sodelovanje
učiteljev zelo pomembno. Strokovno premišljena organizacija tovrstnega po-
uka po njihovih izkušnjah pomembno prispeva h kakovostnemu in k trajnemu
znanju učencev, motivaciji in navdušenju učencev, pomembno vlogo pa ima
tudi za učiteljev profesionalni razvoj.
Ključne besede: mikroskopiranje, raziskovalni pouk, medpredmetno povezova-
nje učiteljev
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju
Cilji sodobnega pouka so usmerjeni v doseganje kakovostnega znanja in v
osamosvajanje učenca kot učečega se. H. Dumont in Istance (2013, 23–29) iz-
postavljata, da družbe znanja zahtevajo: poglobljeno razumevanje temelj-
nih konceptov; medijsko pismenost in uporabo napredne informacijske teh-
nologije; timsko delo ter socialne in komunikacijske veščine; zmožnost sa-
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.179-195
v kontekstu medpredmetnega
sodelovanja učiteljev
Darjo Zuljan
Univerza na Primorskem
darjo.zuljan@pef.upr.si
Petra Pejić Papak
Sveučilište u Rijeci
petra.pejic.papak@uniri.hr
Milena Valenčič Zuljan
Univerza v Ljubljani
milena.valencic-zuljan@guest.arnes.si
Cilj sodobnega pouka je učence opremiti s kakovostnim znanjem, uporabnim
za reševanje številnih odprtih problemov v novih in nepredvidljivih situacijah.
Za doseganje tega cilja sta pomembna učiteljeva usposobljenost za organi-
ziranje raziskovalnega pouka ter pripravljenost na medpredmetno povezova-
nje. Izpeljali smo kvantitativno in kvalitativno raziskavo. V kvantitativni razis-
kavi nas je zanimalo, kako učitelji presojajo možnosti uporabe mikroskopa in v
kolikšni meri poznajo mikroskope, v kvalitativnem delu pa so nas zanimale iz-
kušnje učiteljev z organizacijo raziskovalnega pouka in mikroskopiranjem ter
medpredmetnim povezovanjem. Raziskava je med drugim pokazala, da uči-
teljice mikroskopiranje povezujejo z raziskovalnim poukom. Sodelujoče učite-
ljice v kvalitativni raziskavi so bile mnenja, da je medpredmetno sodelovanje
učiteljev zelo pomembno. Strokovno premišljena organizacija tovrstnega po-
uka po njihovih izkušnjah pomembno prispeva h kakovostnemu in k trajnemu
znanju učencev, motivaciji in navdušenju učencev, pomembno vlogo pa ima
tudi za učiteljev profesionalni razvoj.
Ključne besede: mikroskopiranje, raziskovalni pouk, medpredmetno povezova-
nje učiteljev
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju
Cilji sodobnega pouka so usmerjeni v doseganje kakovostnega znanja in v
osamosvajanje učenca kot učečega se. H. Dumont in Istance (2013, 23–29) iz-
postavljata, da družbe znanja zahtevajo: poglobljeno razumevanje temelj-
nih konceptov; medijsko pismenost in uporabo napredne informacijske teh-
nologije; timsko delo ter socialne in komunikacijske veščine; zmožnost sa-
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.179-195