Page 9 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 9
Predgovor

Marina Volk
Univerza na Primorskem
marina.volk@pef.upr.si

Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si

Anita Sila
Univerza na Primorskem
anita.sila@pef.upr.si

Nives Kovač
Univerza na Primorskem
nives.kovac@pef.upr.si

V današnjem času smo priče nenehnemu napredku na vseh področjih, ki od
nas zahteva hitro odzivnost, prilagodljivost na spremembe okolja in družbe
ter vseživljenjsko izobraževanje. Izhajajoč iz tega je treba tudi poučevanje
prilagoditi, tako da bomo učence¹ napotili na pot nenehnega učenja in spre-
minjajočega se pridobivanja informacij, ki jih bodo znali povezati med seboj
in izkoristiti v dani situaciji. Sposobnosti videnja povezav, reševanje proble-
mov z vidika različnih perspektiv in vključevanje informacij z različnih podro-
čij so ključni za življenje v hitro spreminjajoči se družbi. Učitelji in vzgojite-
lji tako niso več le posredniki znanja, temveč pomembni soustvarjalci dina-
mičnega učnega procesa, v katerem skupaj z učenci soustvarjajo znanje, da
bi razumeli dogajanje v družbi oz. svoji okolici. Prav zato je pomembno, da
vzgojno-izobraževalne institucije pri poučevanju upoštevajo te značilnosti in
se nanje ustrezno odzivajo. Pri tem je pomembno spreminjanje učnega pro-
cesa v smeri medpredmetnega povezovanja, ki prispeva k vseživljenjskemu
znanju in razvoju ključnih kompetenc, predvidenih v nacionalnih kurikulih.

Medpredmetno povezovanje je celosten didaktični pristop, ki označuje
tako horizontalno kot vertikalno povezovanje znanj, vsebin in učnih spretno-
sti ter spodbuja samostojno in aktivno pridobivanje učnih izkušenj (Sicherl-
Kafol 2008). Povezovanje disciplin nadgrajuje sodobne teorije poučevanja in

¹ Pojem učenec je uporabljen v smislu učečega se na vseh stopnjah vzgojno-izobraževalnega
sistema.

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.7-9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14