Page 211 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 211
Športni turizem

Preglednica 9.1 Vrste športnega turizma in uporabniki

Namen potovanja Poslovni turisti Prostocˇasni turisti 211
Potovanje zaradi športne Športne priprave (vrhun-
aktivnosti ski športniki), športni Zeleni športi (pohodni-
kampi (športne šole, šole štvo, kolesarjenje, tek, ja-
Potovanje zaradi obiska v naravi) hanje, golf, tenis, pleza-
špotne prireditve nje); vodni športi (plava-
Potovanje zaradi obiska Športniki, spremljeval- nje, navtika in jadranje,
športne zapušcˇine ci športnikov, mediji, so- rafting, kajak, kanu, ribo-
dniki, ostali predstavniki lov); zimski športi (smu-
športnih zvez cˇanje, tek na smucˇeh);
Športniki, mediji, ocenje- drugi športi (adrenalisnki
valci, predstavniki špor- športi, podzemne dejav-
tnih zvez nosti, ples)

Aktivna udeležba na tek-
movanjih (športniki);
obisk prireditve (gledalci,
navijacˇi)

Športni navdušenci

Opombe Prirejeno po Uran Maravic´ idr. (2014).

• aktivne udeležbe v športu,
• gledanja oz. spremljanja športne prireditve ali aktivne udeležbe

na športnem tekmovanju
• obiska športnoturisticˇnih znamenitosti ali
• udeležbe športnih priprav in obiska športnih kampov.

Športni turist je:

• tisti obiskovalec, ki v destinaciji prespi vsaj eno nocˇ in
• katerega primarni in/ali prevladujocˇi motiv prihoda na destina-

cijo je šport (športna aktivnost, ogled športne prireditve, ogled
športnih znamenitosti, športne priprave in tekmovanja).

Športni turist je torej lahko oseba, katere motiv prihoda na desti-
nacijo športnega turizma je vezan na poslovne ali prostocˇasne razlo-
ge. Klasifikacijo športnoturisticˇnih proizvodov na podlagi teh opre-
delitev podajamo v preglednici 9.1.

Zakljucˇimo lahko, da sta tako šport kot turizem kompleksna, ven-
dar nepogrešljiva dejavnika moderne družbe. Zaradi tega je njuna
smiselna povezava nujno potrebna, hiter razvoj športnega turizma
pa je glede na potovalne trende nekaj povsem samoumevnega.
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216