Page 210 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 210
a Lesjak

Aktivnosti

Slika 9.3 Športni
turizem
Športni turizem kot
prepletanje aktivnosti, Ljudje Prostor
ljudi in prostora (prirejeno
po Weed, 2005, v Higham
in Hinch, 2018)

210

V svoji razširjeni definiciji športnega turizma Weed in Bull (2009)
kasneje izpostavita, da je športni turizem družbeni, gospodarski in
kulturni pojav, ki izhaja iz edinstvene interakcije dejavnosti, ljudi in
kraja.

Gammon in Ramshaw (2012) športni turizem delita na dve vrsti:

• mehka definicija športnega turizma: športni turist potuje zara-
di prostocˇasnih ali rekreativnih razlogov (npr. pohodništvo ali
kajak);

• trda definicija športnega turizma: udeleženci športnih tekmo-
vanj (npr. Svetovno prvenstvo v nogometu, Formula 1, olimpij-
ske igre idr.).

Po mnenju avtorjev ima spekter dodatnih športnoturisticˇnih pro-
izvodov (športni muzeji, dvorane slavnih, podelitve priznanj, temat-
ski dogodki za nekdanje ali aktivne športnike) prav tako velik poten-
cial v športnem turizmu.

Športni turizem prav tako zajema profesionalni šport, ki obse-
ga potovanja športnikov in njihovih spremljevalcev ter postaja po-
memben segment poslovno-športnega turizma (Mihalicˇ in Gartner,
2003). Za poslovni športni turizem v obliki priprav profesionalnih
športnikov sta predvsem potrebna ustrezna športna infrastruktura
in znanje na podrocˇju vrhunskega športa.

Športni turizem je torej vrsta turizma, ki je primarno ali prevladu-
jocˇe povezana s športom. Vkljucˇuje potovanja, kjer se posameznik
zacˇasno oddalji iz svojega obicˇajnega okolja z motivom:
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215