Page 246 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 246
Darija Cvikl

(Ohe idr., 2017), ki že imajo oblikovan svoj tržni segment uporabni-
kov.

Glede na široko paleto turisticˇnih aktivnosti, ki so v gozdnem oko-
lju vse bolj razširjene, se postavlja vprašanje, kateri so tisti najpo-
membnejši atributi oz. lastnosti, karakteristike in obeležja, ki gozd1
opredeljujejo kot privlacˇno turisticˇno destinacijo? V nedavni razis-
kavi,2 ki je preucˇevala kljucˇne atribute turisticˇne privlacˇnosti gozda,
so strokovnjaki razlicˇnih strok (ekonomija, gozdarstvo, mikologija,
turizem, medicina, psihologija, gostinstvo, šport in rekreacija) opre-
delili kar 36 atributov, ki so prikazani v preglednici 11.1. Na podlagi te-
oreticˇnih dognanj smo posamezne atribute združili v sedem skupin
dejavnikov turisticˇne privlacˇnosti gozda. Kljucˇni atributi turisticˇne
privlacˇnosti gozda so po oceni strokovnjakov razlicˇnih strok razlicˇni:
246 gozdarji in lesarji postavljajo v ospredje fizicˇne atribute, ki izhajajo
iz obstojecˇih aktivnosti (npr pohodne poti, oznacˇbe, obseg debla),
športni strokovnjaki rekreativno oz. športno infrastrukturo, medici-
na in psihologija zdravilni ucˇinek gozda in cˇutne zaznave, ekonomi-
sti infrastrukturno razvitost, kakovost in ceno storitev. Kljub razlicˇ-
nim pristopom pri opredelitvi najpomembnejših atributov pa so si
vse stroke enotne v mnenju, da je biodiverziteta, ki predstavlja priso-
tnost številnih in raznolikih rastlinskih živalskih vrst v gozdu, najpo-
membnejši atribut turisticˇne privlacˇnosti gozda, ki ji sledijo naravne
lepote in estetika posameznih cˇutnih zaznav.

Nabor vseh atributov je tako na podlagi opredeljenih mnenj raz-
licˇnih skupin strokovnjakov možno združiti v sedem najznacˇilnejših
dejavnikov turisticˇne privlacˇnosti gozda. To so:

• dejavnik naravnih znacˇilnosti,
• informacijski dejavnik,
• infrastrukturni dejavnik,
• ekonomski dejavnik,
• dejavnik varnosti,
• zaznavno-spoznavni dejavnik (vidni, slušni, olifaktorni, gusta-

torni) in
• vedenjski dejavnik.

1. Zaradi interdisciplinarnost strok so bili panelisti naprošeni, da gozd pojmujejo
kot vir naravnih danosti in da si predstavljajo idealen tip gozda pri oblikovanju turi-
sticˇnih gozdnih atributov.

2. Gre za doktorsko raziskavo avtorice, ki je še v teku (op. avt.).
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251