Page 78 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 78
a Uran Maravic´ in Kaja Sajovic
Slika 4.1 Postrv, sirotka, mak Slika 4.2 Chef Luka Košir, ambasador
78 na 11-hodnem zimskem Slovenije kot Evropske
degustacijskem meniju 2018 gastronomske destinacije, na
v Hiši Franko (foto Maja Uran European Food Summitu
Maravic´) 2019 (foto Maja Uran Maravic´)
stje mislijo, da je najboljše le tam, kjer knjiga, ki ima že 90 let enake,
rdecˇe platnice, daje avtomobilistom le tri napotke: »Za 1 ustavi! Za 2
zavij! Za 3 odpotuj!«
Torej bi lahko povzeli, da gre za prave gastronomske turiste samo
v primeru obiskovalcev restavracij s 3 Michelinovimi zvezdicami. Pa
temu ni tako. Kot bomo prikazali kasneje v posameznih opredeli-
tvah gastronomskega turizma in proizvodov, številni akademiki da-
nes uporabljajo opredelitev Halla in L. Sharples (2003), ki navajata,
da je gastronomski turizem tista vrsta turizma, kjer gre za obisk pro-
izvodov gastronomskega turizma in so ti proizvodi primarni motiva-
cijski dejavnik. Ti proizvodi so na primer: obisk primarnih in sekun-
darnih proizvajalcev hrane, festivali hrane, restavracije in posebne
lokacije za degustacijo hrane in/ali okušanje posebnih regionalnih
lastnosti pri pridelave hrane.
Svetovna turisticˇna organizacija (World Tourism Organization,
2012) navaja, da so turisti dandanes izkušenejši, imajo vecˇji razpo-
ložljivi dohodek in vecˇ prostega cˇasa za potovanje ter jim turizem
omogocˇa, da se izognejo svoji vsakodnevni rutini, obicˇajnemu oko-
lju ter da se potopijo v svet svobode in novosti. Ravno gastronomija
je to podrocˇje velike kreativnosti in inovativnosti, hkrati podrocˇje
odkrivanja novih jedi kot tudi ponovnega odkrivanja starih tradicij
in tipicˇnih jedi posameznih destinacij.
Slika 4.1 Postrv, sirotka, mak Slika 4.2 Chef Luka Košir, ambasador
78 na 11-hodnem zimskem Slovenije kot Evropske
degustacijskem meniju 2018 gastronomske destinacije, na
v Hiši Franko (foto Maja Uran European Food Summitu
Maravic´) 2019 (foto Maja Uran Maravic´)
stje mislijo, da je najboljše le tam, kjer knjiga, ki ima že 90 let enake,
rdecˇe platnice, daje avtomobilistom le tri napotke: »Za 1 ustavi! Za 2
zavij! Za 3 odpotuj!«
Torej bi lahko povzeli, da gre za prave gastronomske turiste samo
v primeru obiskovalcev restavracij s 3 Michelinovimi zvezdicami. Pa
temu ni tako. Kot bomo prikazali kasneje v posameznih opredeli-
tvah gastronomskega turizma in proizvodov, številni akademiki da-
nes uporabljajo opredelitev Halla in L. Sharples (2003), ki navajata,
da je gastronomski turizem tista vrsta turizma, kjer gre za obisk pro-
izvodov gastronomskega turizma in so ti proizvodi primarni motiva-
cijski dejavnik. Ti proizvodi so na primer: obisk primarnih in sekun-
darnih proizvajalcev hrane, festivali hrane, restavracije in posebne
lokacije za degustacijo hrane in/ali okušanje posebnih regionalnih
lastnosti pri pridelave hrane.
Svetovna turisticˇna organizacija (World Tourism Organization,
2012) navaja, da so turisti dandanes izkušenejši, imajo vecˇji razpo-
ložljivi dohodek in vecˇ prostega cˇasa za potovanje ter jim turizem
omogocˇa, da se izognejo svoji vsakodnevni rutini, obicˇajnemu oko-
lju ter da se potopijo v svet svobode in novosti. Ravno gastronomija
je to podrocˇje velike kreativnosti in inovativnosti, hkrati podrocˇje
odkrivanja novih jedi kot tudi ponovnega odkrivanja starih tradicij
in tipicˇnih jedi posameznih destinacij.