Page 28 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 28
fred Leisenberg

Slika 1.4 Poglavja Smernic s m e a rt

več kot eno fazo. Da bi pristop bolje razumeli, je v poglavju 2.6 podrobneje
pojasnjenih več primerov uporabe izdelka skozi celotni življenjski cikel.

Poglavja so nadalje razdeljena v tri obširne sklope: »Zakaj?«, »Kaj?« in
»Kako?«. »Zakaj?« se nanaša na uvod, razlago pomembnih terminov, najso-
dobnejših tehnologij ter posledičnih motivacijskih razmer za srednje velika
podjetja; k sodelovanju vabimo vse zainteresirane strani. »Kaj?« se nana-
ša na same smernice za podporo m sp; v tem delu besedila bralec najde tri
poglavja, ki bodo osvetlila proizvodne, upravljalne in poslovne priložnosti
podjetij. »Kako?« se nanaša na tista poglavja, ki obravnavajo svetovanje
in usposabljanje, še zlasti tista, ki podrobneje analizirajo sodelovanje med
univerzami in podjetji ter v zvezi s tem ponujajo napotke in nasvete; tu-
kaj se ukvarjamo z vprašanjem usposabljanja in nadaljnjega izobraževanja
zaposlenih za uspešno uvedbo pametnega inženiringa. Nenazadnje tukaj
najdemo tudi podroben opis zahtev za izvedbo svetovanja v zvezi z indu-
strijo 4.0, vključno z nasveti za njeno uspešno uvajanje v podjetjih.

1.4 Koncepti, povezani z doseganjem ciljev
1.4.1 Življenjski cikel pametnega izdelka
Namen teh poglavij je zagotoviti boljše razumevanje konceptov in prime-
rov uporabe pametnega inženiringa med življenjskim ciklom izdelka. Pa-
metni inženiring in industrija 4.0 imata možnost tako izboljšati lastno-
sti izdelkov kot tudi optimizirati proizvodne postopke, s čimer ponujata
možnosti za povečanje donosnosti in konkurenčnosti m sp. Tukaj navede-
ni primeri predstavljajo le majhen del možnih uporab – številne tehnolo-
gije omogočajo povsem nove, individualne rešitve za prihodnost. Zato se
m s p soočajo s potrebo po prepoznavanju odločilnih dejavnikov za svojo
konkurenčnost. Prav tako morajo m sp tudi optimizirati dejavnike z upo-

28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33